تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 10:34
کد خبر : 1606

سال گذشته تعدادی از مدیران در استان کرمان بازداشت شده اند

سال گذشته تعدادی از مدیران در استان کرمان بازداشت شده اند
رئیس کل دادگستری کرمان با تاکید بر برخورد جدی با مفاسد اداری گفت: در همین راستا سال گذشته تعدادی از مدیران استان بازداشت شده اند.

به گزارش نسیم صبا:رئیس کل دادگستری استان کرمان در طرح ویژه ارائه مشاوره حقوقی در مساجد که باهمت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان در مسجد فاطمیه کرمان برگزار شد، با اشاره به این مطلب که استان کرمان طی سال گذشته جز استان‌های برتر در برخورد با پرونده‌های فساد بوده است، گفت: اگرچه قوه قضائیه در برخورد با فساد، با قوت و اقتدار به کار خود ادامه می‌دهد اما باید منافذ فساد در سیستم‌های اجرایی و بانکی مسدود شود و در مرحله اول باید به اقدامات و تدابیر پیشگیرانه توجه ویژه ای صورت گیرد.

یدالله موحد افزود: دستگاه‌های کاشف از جمله دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی در صورت کشف فساد، به دستگاه قضائی اعلام می‌کنند و زمانی که این موارد مستند باشد، دستگاه قضائی برخورد قضائی را انجام می‌دهد و در مواردی نیز مدعی العموم پس از اطلاع از موارد خاص دستور بررسی و اعلام نتیجه خواهد داد.

وی ادامه داد: یک وجه از برخورد با فساد، اقدامات قضائی و کیفری است و قوه قضائیه در رأس برخورد با مفاسد در چند سال اخیر قرار گرفته است و نمونه آن را در محاکمات عمومی و اعلان عمومی قابل مشاهده است اما اصل کار این است که تمامی دستگاه‌های نظارتی درون سازمانی باید فرایندها را به شکلی شفاف و روشن کنند تا هیچ فردی نتواند فسادی را انجام دهد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سال گذشته تعدادی از مدیران در استان بازداشت شده‌اند، تصریح کرد: مدیران سرمایه‌های انسانی کشور هستند و از بیت المال برای رشد این فرد هزینه‌های زیادی پرداخت شده و نباید افتخار کرد که دستبند به دست این فرد بخورد زیرا اینها فرزندان این ملت هستند و از این رو قوه قضائیه تلاش می‌کنند که به دولت کمک کند تا بسترهای فسادزا از بین برود.

موحد یادآور شد: در استان طی سال گذشته بالغ بر ۶۲ پرونده فساد تشکیل داده‌ایم و برخورد قاطع قضائی با آنها انجام شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات مکمل در برخورد با فساد در کنار فعالیت‌های حوزه پیشگیری از وقوع جرم، برخوردهای مکمل و سختگیرانه دستگاه قضائی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پاسخ به سوالی در رابطه با قصور مدیران در اجرای پروژه‌ها نیز گفت: ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی بر موضوع تضییع حقوق عمومی تاکید دارد و بر این اساس، اگر مدیری در حوزه کار و وظایف خود مسامحه و سهل انگاری کرده و اقداماتی انجام دهد که نتیجه آن تضییع اموال عمومی باشد، مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد.

موحد یادآور شد: در رابطه با مبارزه با فساد، دستگاه قضائی و سازمان‌های نظارتی از جمله بازرسی آماده دریافت گزارشات مردمی هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری موضوع حجاب و عفاف نیز گفت: حجاب و عفاف موضوعی مهم، فرهنگی، اعتقادی و باوری است و در این رابطه باید بیشتر به بحث‌های اقناعی و باوری بپردازیم تا زنان مسلمان با باور و اعتقاد راسخ به حجاب اهمیت دهند و رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: موضوع بدحجابی از نظر قانونی فصل مجرمانه دارد و اگر کسی حجاب عمومی را رعایت نکند و در انظار عمومی ظاهر شود، از طریق ضابطان قضائی به دستگاه قضائی معرفی شده و برخورد قانونی لازم با وی انجام خواهد شد.

موحد تصریح کرد: برای توسعه حجاب و عفاف باید به مسائل فرهنگی بیشتر توجه شود زیرا مسائل فرهنگی را نمی‌توان با مسائل کیفری حل کرد و در حقیقت برخوردهای کیفری آخرین راهکار است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز دستگاه قضائی به صورت قاطع با این مساله برخورد می‌کند اما تاکید داریم که در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید به موضوع حجاب و عفاف ورود جدی تری صورت گیرد و دستگاه قضائی نیز همراه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و در صورتی که نیاز باشد، برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان در مساجد سراسر استان کرمان اجرا خواهد شد و عموم مردم می‌توانند از خدمات مشاوره خانواده توسط مصلحین و همچنین مشاوره حقوقی رایگان استفاده کرده و پاسخ سوالات حقوقی خود را نیز از قضات دریافت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.