تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 7:53
کد خبر : 9412

سازمان ملل خطاب به مقامات صهیونیستی: مردم حق اعتراض مسالمت آمیز دارند

سازمان ملل خطاب به مقامات صهیونیستی: مردم حق اعتراض مسالمت آمیز دارند
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل با اینکه این نهاد بین المللی تحولات در تل آویو را از نزدیک دنبال می کند، خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی گفت که مردم حق اعتراض مسالمت آمیز دارند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی درباره اعتراض ها در سرزمین های اشغالی گفت: ما از نزدیک تحولات در اسرائیل را دنبال می کنیم. به مقامات اسرائیلی یادآوری می کنیم که مردم حق اعتراض مسالمت آمیز را دارند. اعتراضات باید به صورت مسالمت آمیز انجام شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تظاهرات مردم در فرانسه و استفاده از خشونت و زور علیه تظاهرات کنندگان در این کشور و اینکه آیا این رفتار شایسته یک عضو شورای امنیت سازمان ملل است، گفت: واکنش ما در همه جا یکسان و این است که مردم حق تظاهرات مسالمت آمیز دارند و نیروهای امنیتی باید از این حق محافظت کنند، چه در فرانسه، چه در اسرائیل یا هر جای دیگر.

در پی اعتراضات به تصمیم های کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو»، موجی از اعتصابات، سرزمین های اشغالی فلسطین را فرا گرفت، به گونه ای که زندگی مردم از حالت عادی خارج شده است.

اعتراضات به تصمیم های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه نیز ادامه یافت و ابعاد گسترده تری به خود گرفت.

امروز موج گسترده ای از اعتصابات در میان دستگاه های خدمات رسان به صهیونیست ها، در سرزمین های اشغالی آغاز شد به طوری که زندگی را در این مناطق مختل کرد.

از صبح امروز فرودگاه ها، بنادر، شرکت های هواپیمایی، شرکت برق، دانشگاه ها، سینماها، هتل ها و فروشگاه های بزرگ به جمع این اعتصابات پیوسته اند.

دوجاریک در خصوص تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی در بلاروس گفت: ما به صورت عمومی نگران تنشها پیرامون تسلیحات هسته ای هستیم. به همه کشورها یادآوری می کنیم که به تعهدات خود تحت معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای عمل کنند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرده است که این کشور در بلاروس که در همسایگی آن قرار دارد، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی مستقر می کند.

پوتین اعلام کرده است که این تصمیم پس از توافق با بلاروس گرفته شده و قعطنامه‌های عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای سازمان ملل را نقض نمی‌کند.

رییس جمهور روسیه می گوید آمریکا در خاک کشورهای اروپایی تسلیحات هسته‌ای مستقر کرده است.

پوتین توضیح داد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس مدت هاست موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس را که هم مرز با لهستان است، مطرح کرده است.

وی اضافه کرد: ما با لوکاشنکو توافق کردیم که تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را بدون نقض رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای در بلاروس مستقر کنیم.»

تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در برابر «کلاهک‌های هسته‌ای راهبردی» قرار می‌گیرند که قدرت انفجاری آن‌ها تقریباً برابر با ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوتُن دینامیت است و برای تخریب مساحت‌های عظیم طراحی شده‌اند. گرچه کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی، قدرت تخریبی و کُشندگی بسیار زیادی دارند، گاهی به این تسلیحات، «اتمهای کوچک» هم گفته می‌شود. این نوع سلاح‌ها برای حملات کوچک و اهداف ویژه و نزدیک مانند مراکز فرماندهی یا برای از بین‌بردن ستونی از تانک‌ها یا ناو گروه‌های جنگی استفاده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.