تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 تیر 1401 - 7:39
کد خبر : 2445

رییس سازمان سینمایی: هویت ایرانی را در تولید آثار حذف نکنیم

رییس سازمان سینمایی: هویت ایرانی را در تولید آثار حذف نکنیم
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی گفت: گاه مشاهده می‌شود برخی هنرمندان از نشان دادن هویت ایرانی در تولیدات خود بویژه در پویانمایی فرار می‌کنند که این خطر بزرگی است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، محمد خزاعی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از موسسه و استودیو متحرک‌سازی ویرا در شهر کرمان با اشاره به برخی آسیب ها و خطرات در حوزه پویانمایی(انیمیشن سازی) اظهار داشت: گاهی می بینیم هنرمندان ما به دلایل اقتصادی یا برای رقابت با آثار خارجی از نشان دادن هویت ایرانی در تولیدات خود فرار می کنند که این خطر بزرگی است و حتما انیمیشن ایرانی باید راوی خوبی برای موضوعات تاریخی، تمدنی و آداب و رسوم فرهنگ ایرانی اسلامی و غیره باشد.

رییس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: حوزه انیمیشن محدودیت های اقتصادی و داستانی آثار سینمایی را ندارد و با استفاده از این هنر می‌توان به بیان ناگفته‌ها و قصه‌های بسیاری پرداخت؛ البته زمانی می‌تواند این امتیاز کمک کننده باشد که با تشریک مساعی بینش و خودآگاهی، به هویت ایرانی اسلامی بپردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه انیمیشن، هنری درآمدزا و خلاق است که اگر تبدیل به صنعت شود، درآمدزایی و ارز آوری برای کشور دارد تاکید کرد: صنعت انیمیشن سازی در سال های اخیر رونق زیادی پیدا کرده است و جوانان و هنرمندان نیز در نقاط و شهرهای دور افتاده کشور با خلاقیت آثاری را تولید می کنند که درآمدزایی برای آنها دارد.

موفقیت آثار ایرانی در خارج

خزاعی با اشاره به موفقیت آثار تولید شده حوزه انیمیشن در خارج از کشور تصریح کرد: موفقیت و درآمدزایی آثار انیمیشن برخی اوقات از آثار سینمایی بیشتر است که این نشان می دهد کارکرد اقتصادی این بخش نیز باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به لحاظ نیروی انسانی، فناوری و خلاقیت در انیمیشن ظرفیت های زیادی داریم، اما در بحث فیلمنامه نویسی و قصه ضعف وجود دارد و قوی نیستیم؛ هر چند در سال های اخیر در این بخش بهتر شده ایم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به آثار خوب تولیدی هنرمندان انیمیشن کرمان گفت: در سازمان سینمایی کشور آمادگی ارائه خدمات برای حمایت از انیمیشن سازان این استان را داریم.

به گزارش ایرنا مدیر موسسه و استدیو متحرک سازی ویرا در کرمان نیز گفت: حدود ۱۵ سال سابقه فعالیت در حوزه انیمیشن دارم و مدت چهار سال است که با همکاری تعدادی از جوانان خلاق در این موسسه مشغول تولید آثار در بخش انیمیشن هستیم.

محمد علی اسدی افزود: حدود ۲۰۰ اثر انیمیشن با همکاری صدا و سیما، حوزه هنری و سایر دستگاه ها تولید کرده ایم که برخی از آنها در جشنوراه های مختلف مورد توجه قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: هنر انیمیشن جدی گرفته نشده است و اگر از آن حمایت نکنیم نیروهای هنرمند و خلاق به سمت ساخت اثر برای خارج از کشور می روند.

اسدی تصریح کرد: حوزه انیمیشن درآمدزا و اشتغالزایی دارد و سعی می کنیم با آموزش های لازم نیروهای فعال و خلاق در انیمیشن سازی تربیت کنیم.

به گزارش ایرنا معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سفر خود به کرمان همچنین از سینما نور کرمان نیز بازدید کرد و در جریان عملیات مرمت و بازسازی این سینما قرار گرفت.

همچنین خزاعی در بازدید از مجموعه اداری و تجاری برلیان شهر کرمان، روند احداث بخش های هنری و سینمایی این مجموعه در دست ساخت را از نزدیک بررسی کرد.

رییس سازمان سینمایی کشور صبح چهارشنبه برای سفری ۲ روزه وارد شهر کرمان شد و نشست با سینماگران، اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان و نیز دیدار با برخی مدیران استانی از جمله برنامه های وی اعلام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.