تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 8:30
کد خبر : 3710

رییس دادگستری کرمان: مرزهای مطالبه‌گری با شایعه‌پراکنی رعایت شود

رییس دادگستری کرمان: مرزهای مطالبه‌گری با شایعه‌پراکنی رعایت شود
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و مطالبه گران واقعی را وظیفه خود می داند اما با هرگونه سوءاستفاده از این فضا و ظرفیت با جدیت برخورد خواهد کرد

به گزارش نسیم صبا ازایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در دیدار اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان افزود: افراد حاضر در تشکل ها مطالبه گری و امر به معروف باید با انگیزه خدایی و الهی ورود کنند زیرا در برخی موارد مشاهده شده افرادی تحت عناوین مطالبه‌گری، سلیقه و نفع شخصی خود را به عنوان مطالبه عمومی مطرح می کنند.
وی با اشاره به این مطلب که یکی از وظایف حاکمیت دینی در جامعه، نشر امر به معروف و نهی از منکر است خاطرنشان کرد: اجرای این فریضتین نیاز به تشکیلات، سازماندهی و آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر دارد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید ویژه‌ای دارند، عنوان کرد: به منظور اجرای این فریضتین باید تذکر لسانی در جامعه ترویج و نهادینه شود.
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه برخی افراد با سوء استفاده از عناوین مطالبه گری امر به معروف و نهی از منکر به اصل بنای مطالبه گری و امر به معروف نیز ضربه می زنند، تصریح کرد: مطالبه گری موضوع جدید مطرح شده در کشور است و باید ابعاد آن شناسایی و بر این مبنا قانون گذاری شود تا افراد بتوانند در یک چارچوب مشخص و منطبق با قانون و مقررات به فعالیت در این حوزه بپردازند.
وی یادآور شد: باید به تفاوت های بین مطالبه گری با شایعه پراکنی، توهین به افراد و تشویش اذهان عمومی توجه داشت و همچنین فضای مجازی نیز باید مدیریت شود تا افرادی به بهانه مطالبه گری و امر به معروف از این فضا برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده نکنند.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: همواره تاکید داریم راهکارهای قضایی و برخوردی اولین اقدام نیست و افراد در مرحله اول باید آموزش ببینند و راهنمایی شوند و در صورت تکرار اقدامات غیرقانونی خود، مورد برخورد قانونی قرار گیرند.

وی افزود: دستگاه قضا به دنبال کار سیاسی، جناحی و تضعیف مطالبه‌گری نیست و تلاش می کند با اجرای قوانین، مقررات و تحقق عدالت، جامعه ای مطلوب را محقق سازد.
این مسئول قضایی در ادامه بر انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دادگستری و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان به منظور استفاده از ظرفیت های این بخش ها در توسعه صلح و سازش و رفع اختلافات و نیز پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.