تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 15:32
کد خبر : 941

ریشه‌کنی فقر مطلق با سازماندهی ظرفیت‌های مردمی ممکن است

ریشه‌کنی فقر مطلق با سازماندهی ظرفیت‌های مردمی ممکن است
استاندار کرمان گفت: ریشه‌کنی فقر مطلق در کرمان با سازماندهی ظرفیت‌های مردمی ممکن است.

استاندار کرمان گفت: ریشه‌کنی فقر مطلق در کرمان با سازماندهی ظرفیت‌های مردمی ممکن است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، در سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، در ارتباط تصویری آیت الله رئیسی رئیس جمهور و رئیس کمیته امداد کشور با استان‌ها از دستاوردهای کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی، مسکن مددجویان و سامانه امداد هوشمند (سُها) رونمایی گردید.

به همین منظور و با حضور دکتر علی زینی‌وند استاندار کرمان در مهمانسرای کمیته امداد کرمان و محل ارتباط با این آئین کشوری، جشن توانمندی ۱۱۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان از مجموع ۵۴ هزار خانوار خودکفا شده در سطح کشور و واگذاری ۱۶۹۰ واحد مسکونی مددجویان کرمانی از ۸۷۴۴ واحد مسکونی در سطح کشور در سال جاری برگزار شد.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان و جمعی از مسئولان استان در این آئین حضور داشتند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان با تقدیر از کمیته امداد برای خیرات و برکاتی که برای اقشار نیازمند جامعه فراهم کرده است، ابراز امیدواری کرد سال آینده شاهد فعالیت مضاعف کمیته امداد در بخش‌های اشتغال، توانمندسازی و غیره باشیم.

زینی‌وند همچنین از مشارکت دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های نظامی و انتظامی در تحقق برنامه‌های کمیته امداد و خدمت به نیازمندان تقدیر کرد.

استاندار کرمان با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر توازن در زندگی مردم و ریشه‌کنی فقر مطلق گفت: باید به مسائل توسعه‌ای کشور به صورت متوازن نگاه کرد، همان طور که نیاز به کارخانه‌های عظیم و زیرساخت‌های تحول‌گرایانه داریم، تمرکز بر این موارد نباید ما را از زندگی عامه مردم که با مشاغل خرد ارتباط دارد، غافل کند.

زینی‌وند افزود: شاید مشاغل خرد برای ما ثروت عظیمی مانند فولاد و پتروشیمی ایجاد نکنند، اما ثروت انسانی هستند که اگر به آنها توجه نکنیم با نسل بدون اعتماد به نفس و بی‌هویت مواجه و با حجم حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ روبرو می‌شویم که این اتفاق متأسفانه در دوره‌هایی به دلیل عدم توازن در تصمیم‌گیری رخ داده است.

استاندار کرمان گفت: ریشه‌کنی فقر مطلق کاملاً از عهده کشور برمی‌آید، اما نه فقط از عهده دولت، بلکه با به میدان آوردن ظرفیت‌های مردم و نهادهایی چون کمیته امداد، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با سازماندهی، این اقدام را انجام دهند.

زینی‌وند با بیان اینکه سامانه هوشمند امداد “سُها” در جهت پالایش و بسیج امکانات مردمی کمک می‌کند، عنوان کرد: یکی از مشکلات کشور این است که ما آمار پالایش شده فراگیر در حوزه نیازمندان و گروه‌های خیر و کمک دهنده نداریم.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه و تدوین یک اطلس، امکانات مردمی براساس نیازمندی‌ها توزیع می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.