تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 7:28
کد خبر : 5117

روسیه: کارخانه تولید موشک های «نپتون» در اوکراین را منهدم کردیم

روسیه: کارخانه تولید موشک های «نپتون» در اوکراین را منهدم کردیم
سخنگوی وزارت دفاع روسیه از انهدام کارخانه تولید موشک های «نپتون» در اوکراین خبر داد.

به گزارش نسیم صبابه نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در رابطه با آخرین تحولات عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین گفت: طی عملیاتی ۳ مرکز فرماندهی ارتش اوکراین، دو انبار مهمات و تجهیزات نظامی و همچنین پالایشگاه وابسته به این نهاد در منطقه «اولکسییوکا» در دنیپرو که در آن حدود ۵۶ تُن سوخت برای نیروهای مسلح اوکراین ذخیره شده بود، منهدم شدند.

کوناشنکوف با بیان این که کارخانه «کومونار» محل تولید موشک‌های ضددریایی «نپتون» با تسلیحات دارای دقت بالا هدف قرار گرفت، اعلام کرد: حملات اوکراین در منطقه دفع شده و در این درگیری ها بیش از ۲۵۰ نظامی اوکراینی کشته و تعداد زیادی از جنگ افزارهای متعلق به‌ آن‌ ها منهدم شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست دونباس برای رها کردن آنها از ستم رژیم کی یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کرده و می کنند.

رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ شهریور نیز «فرمان بسیج محدود نیروهای ذخیره» را اعلام کرد. وی در این باره خطاب به مردم روسیه گفت: در شرایط موجود، این تصمیم گیری ها بسیار ضروری است و کاملاً در چارچوب مواجهه با تهدیدهایی که با آنها روبرو هستیم اتخاذ شده اند؛ یعنی برای محافظت از میهن‌ مان و حاکمیت و تمامیت ارضی آنها اتخاذ شده‌ اند تا امنیت شهروندان روسیه و مردم مناطقی که (در شرق اوکراین) آزاد شده‌ اند تضمین شود. به همین علت حمایت از پیشنهاد وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح برای اعلام بسیج عمومی محدود در فدراسیون روسیه بسیار ضروری می‌ دانم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.