تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آذر 1401 - 7:40
کد خبر : 6588

روایت استاندار کرمان از پروژه‌های اشتغالزای آماده افتتاح اما فاقد برق و آب

روایت استاندار کرمان از پروژه‌های اشتغالزای آماده افتتاح اما فاقد برق و آب
استاندار کرمان که اظهارداشت معطلی پروژه‌های اشتغالزا به هیچ عنوان پذیرفته نیست ضمن توصیه به مدیران که پیشرفت کار آنها را به صورت میدانی رصد و بررسی کنند گفت: به طور مثال برخی طرح‌ها آماده افتتاح هستند اما آب و برق ندارند که باید مشکل را حل کرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در سومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: پروژه‌ها در حوزه دستگاهی به صورت میدانی در منطقه بررسی و رصد شوند زیرا بخشی از این طرح‌ها با دستگاه‌های زیرساختی همچون آب، گاز و برق دچار چالش می‌شوند و وجود چالش غیرطبیعی نیست اما باید با فوریت پیگیری و حل و فصل شوند تا پروژه ای بر زمین نماند.

وی تاکید کرد: اکنون پروژه هایی در استان کرمان وجود دارند که آماده افتتاح شده اند اما برق و آب ندارند؛ خودم شخصا این طرح‌ها را پیگیری می کنم اما مدیران بدانند که اجرای پروژه های اشتغالزا بزرگترین کار ماست.

استاندار کرمان خطاب به مدیران استان تاکید کرد: کار اصلی ما و دستگاه‌های اجرایی پیگیری اجرای پروژه‌هایی است که اشتغال مردم فراهم می‌کند و نباید بگذارید این کار مردم معطل بماند.

به گفته وی عمده اعتبارات دولتی طی ۶ ماهه دوم سال ابلاغ می‌شود بنابراین جذب این اعتبارات از سوی مدیران باید با سرعت پیگیری و رصد شود.

استاندار کرمان همچنین با تاکید بر ضرورت جذب اعتبارات ردیف‌های خاص یادآور شد: گاهی یک روز تاخیر اعتباراتی از استان را از بین می‌برد که ضرورت دارد مدیران با چنگ و دندان از اجرای پروژه‌ها دفاع کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به غیبت برخی مدیران و حضور نمایندگان دستگاه ها در این جلسه گفت: افراد مطلع دستگاه‌ها در نشست‌ها حضور یابند؛ اشکال ندارد رییس دستگاهی در نشست نباشد اما فردی مطلع و ثابت معرفی شود زیرا در جریان مسائل نبودن در شأن مدیران، نمایندگان آنان و این جلسه نیست.

وی تصریح کرد: کسی که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه خود مطلع نیست، ضرورتی ندارد در این نشست حضور داشته باشد.

به گزارش ایرنا جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این نشست با قدردانی از مدیران استان که تمامی مصوبات نشست قبل را پیگیری کرده اند گفت: بازدیدها از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان به صورت مستمر انجام گرفته و مشکلات این طرح‌ها به صورت میدانی احصا شده است.

در بخشی از نشست رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان نیز از پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد طرح‌های اقتصاد مقاومتی این دستگاه خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های کرمان – رابُر و جیرفت – بافت – سیرجان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسند.

همچنین در این جلسه اعلام شد که طرح پلاسما زیرمجموعه علوم پزشکی و نیز و طرح حفاظت و احیای تالاب جازموریان امسال به علت کمبود اعتبار پیشرفت فیزیکی نداشتند.

آنطور که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در این جلسه اعلام کرد بیشتر طرح های اقتصاد مقاومتی استان تا پایان آبان ماه امسال طبق برنامه پیشرفت اجرایی داشته اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.