تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 8:27
کد خبر : 7450

راهداران ایثارگر «شهید خدمت» محسوب می‌شوند

راهداران ایثارگر «شهید خدمت» محسوب می‌شوند
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: راهدارانی که در حین خدمت و انجام مأموریت جان خود را از دست بدهند شهید خدمت محسوب می‌شوند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، داریوش امانی شامگاه سه شنبه در همایش مدیران راهداری در هتل لاله سرعین اظهار کرد: در کنار تبدیل وضعیت ایثارگران تلاش ما بر این است تا در ۱۳ نوع قرارداد استخدامی که در راهداری از قبیل مشاوره ساعتی، کار معین، کار مشخص، نیروهای طرحی، شرکتی و … تعریف شده است به یک نوع قرارداد تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما پرداختی‌های عادلانه بین کارکنان است که انتظار می‌رود با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور استخدامی تعیین تکلیف نیروها به سرعت انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سازمان راهداری بعد از ادغام از ۴ هزار پرسنل به ۲۲ هزار نفر پرسنل ارتقا یافته و متأسفانه ساختار این سازمان ساختار خوبی را ندارد و در سال‌های گذشته هم در حوزه ماشین آلات و هم پرسنل نوعی رهاشدگی را شاهد بودیم.

امانی از اصلاح ساختار این سازمان و همراهی خوب گزینش این مجموعه برای سروسامان دادن به نیروی انسانی خبر داد و بیان کرد: نیروهای گزینش به ۴۰۰ انتصابات مدیران ادارات و ۹۰ معاونت پاسخ داده و در کوتاه‌ترین زمان شرایط به کارگیری نیروها را فراهم کرده اند.

وی افزود: ما آماده واگذاری بخش زیادی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی هستیم ولی همچنان برخی مشاغل به صورت حاکمیتی باید وجود داشته باشد تا در مواقع بحرانی بتوانیم از نیروی انسانی و تجهیزات در امدادرسانی استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: از طریق مجلس و دستگاه‌های مرتبط پیگیر ساماندهی نیروی انسانی و تعیین عنوان «شهید خدمت» برای راهداران ایثارگر هستیم تا زمینه این کار فراهم آید.

فرسودگی ماشین آلات چالش اصلی راهداری

امانی فرسودگی ماشین آلات را از دیگر چالش‌های این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با قول مساعد رئیس جمهور قرار است تا نیمه سال آینده نوسازی ناوگان آغاز شود.

وی به هدف دشمن در ماه‌های اخیر برای تحریک رانندگان ناوگان حمل و نقل بار و مسافر برای انجام اعتصابات اشاره و اظهار کرد: دشمن در کنار این ترفندهای بی حاصل تلاش می‌کند تا کشور را از وجود نخبگان در پست‌های مدیریتی تهی و خالی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.