تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 - 7:34
کد خبر : 4546

راه‌اندازی کارگاه‌های تولید زنده صنایع‌دستی همزمان با هفته گردشگری در کرمان

راه‌اندازی کارگاه‌های تولید زنده صنایع‌دستی همزمان با هفته گردشگری در کرمان
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید زنده صنایع‌دستی همزمان با هفته گردشگری از ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه در روزهای دهم و یازدهم مهرماه سال جاری در خیابان تجلی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، کاظم حسین‌زاده افزود: کارگاه‌های تولید زنده صنایع‌دستی در رشته‌های پته‌دوزی، گلیم‌بافی، مسگری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و حصیربافی. ایجاد شده‌ و هدف از راه‌اندازی این کارگاه‌ها معرفی بیشتر این رشته‌های هنری به علاقمندان است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه شهر کرمان به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی معرفی شده در تلاشیم با برگزاری اینگونه رویدادهای هنری بر تعداد هنرمندان افزوده و برای جوانان ایجاد شغل کنیم.

وی با اشاره به همکاری شهرداری کرمان در برگزاری این رویداد خاطرنشان کرد: هم‌اینک بیش‌از ۷۰ هزار هنرمند چیره‌دست کرمانی در ۱۰۰ رشته و زیررشته صنایع‌دستی فعال هستند.

به گزارش ایرنا، استان کرمان با غنای تاریخی و فرهنگی و اقلیم های متفاوت صنایع دستی متعددی دارد که مشهورترین آنها قالی و فرش، گلیم، پته، شال، مصنوعات فلزی و غیره محسوب می شوند که به خارج از استان و کشور صادر می شود.

در کنار ظرفیت های صنایع دستی در دیار کریمان، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

۷۰ هزار هنرمند در حدود ۱۰۰ رشته صنایع دستی به صورت انفرادی و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.