تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 8:08
کد خبر : 3568

رئیس کل دادگستری استان کرمان: ترک فعل ها در سیل اخیر کرمان پیگیری می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان: ترک فعل ها در سیل اخیر کرمان پیگیری می شود
رئیس دادگستری کرمان گفت: دادستان های سراسر استان، ترک فعل های احتمالی سیل اخیر را دنبال کنند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حجت الاسلام حمیدی در پایان سفر دو روزه به شهرستان راور ضمن بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان از جمله دهستان فیض آباد و حجت آباد کهنوج گفت: مسائل و مشکلات مردم سیل زده بایستی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای حل این مشکلات اتخاذ شود.
حمیدی افزود: مهم‌ترین مشکلی که مردم این منطقه در بازدید امروز مطرح کردند، کمبود آب اعم از آب شرب و همچنین مصرف دام و کشاورزی بود.
وی ورود رسوبات ناشی از سیل به داخل باغات کشاورزی را نیز یکی دیگر از مشکلات مردم این منطقه برشمرد و بیان داشت: در بازدید امروز مقرر شد، فرمانداری و جهاد کشاورزی در کوتاه مدت و با قید فوریت از مناطق بالا دست روستا با پمپاژ آب، بحران کمبود آب را برطرف کند تا دام و کشاورزی مردم نابود نشود.
رئیس دادگستری استان کرمان بیان داشت: در میان مدت نیز پس از انجام کارشناسی با استفاده از ظرفیت و تجهیزات دولت، معادن و سپاه بایستی قنوات مرمت و احیا شوند.
وی بیان داشت: اداره کل منابع طبیعی استان کرمان، بایستی با مطالعه دقیق مناطق سیل زده به احداث سیل بندهای مناسب و با تراکم استاندارد مبادرت کند تا در فصل بارندگی مشکل مشابه برای مردم به وجود نیاید.
حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: دادستان‌های سراسر استان، ترک فعل‌های احتمالی سیل اخیر را دنبال کنند و بایستی اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های ذی ربط در استان با قوت و سرعت بیشتری دنبال شود و امکانات و تجهیزات متناسب با ابعاد سیل اخیر و خسارت‌های وارده تأمین و به کارگیری شود.
وی گفت: دادگستری استان کرمان از فعالیت‌های خدمات رسانی به سیل زدگان پشتیبانی می‌کند و نیز برای رفع مشکلات حقوقی و قضائی مردم مناطق سیل زده آمادگی لازم را دارد.
رئیس دادگستری استان کرمان بیان داشت: در قانون، بستر و حریم رودخانه‌ها مشخص شده و لازم است که مسیرهای عبور سیل از وجود هر گونه موانع و مستحدثات (به معنای بناهای نو است.) پاکسازی شود تا از تشدید خسارت‌های سیل‌های احتمالی در آینده جلوگیری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.