تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مهر 1401 - 9:12
کد خبر : 5051

رئیس سازمان سینمایی: ۲۲۲ شهر بالای ۵۰ هزار نفر فاقد سالن سینما هستند

رئیس سازمان سینمایی: ۲۲۲ شهر بالای ۵۰ هزار نفر فاقد سالن سینما هستند
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه زیرساخت‌های سینمایی در کشورمان مطلوب نیست افزود: ۶۰۰ سینما در کشور داریم و تعداد ۲۲۲ شهر که جمعیت آن‌ها بالای ۵۰ هزار نفر است فاقد سالن سینما هستند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمد خزاعی شامگاه چهارشنبه در آئین مهر سینمای ایران در قم در سخنانی اظهار داشت: توجه به هنرمندان استان‌ها در اولویت برنامه‌های سازمان سینمایی قرار دارد و این مراسم نیز به منظور تکریم از اهالی سینما در استان‌ها برگزار می‌شود که در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان سینمایی عنوان داشت: در این مدت با سفر به استان‌ها تلاش شده تا مشکلاتی که هنرمندان و همچنین فیلمسازان با آن مواجه هستند، مورد شناسایی قرار گرفته و برای حل این مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با استانداری قم منعقد شده که بر اساس آن، تجهیز انجمن سینمایی جوانان قم، تجهیز و همچنین نوسازی برخی از سینماهای استان، برپایی جشنواره‌های سینمایی و نیز کمک به تولید فیلم و مستند مورد توافق قرار گرفته است.

خزاعی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هم اکنون در سطح کشور ۶۰۰ سینما داریم و تعداد ۲۲۲ شهر که جمعیت آن‌ها بالای ۵۰ هزار نفر است فاقد سالن سینما هستند.

زیرساخت‌های سینمایی در کشورمان مطلوب نیست

رئیس سازمان سینمایی افزود: زیرساخت‌های سینمایی در کشورمان مطلوب نیست؛ این در حالی است کشور ترکیه که در این عرصه صاحب سبک نبوده و صنعت فیلمسازی ندارد، سه هزار سالن سینما دارد.

وی ادامه داد: امکانات دفاتر سینمایی جوان مربوط به دوازده سال گذشته است ودر جلسه شورای عالی سینما که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، مقرر شد تا این دفاتر تجهیز شود و این امر تا پایان سال صورت گیرد.

خزاعی همچنین بیان داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد بودجه سینمای جوانان و ۴۰ درصد بودجه مربوط به مرکز گسترش و سینمای تجربی برای تولید فیلم کوتاه و مستند به استان‌ها و شهرستان‌ها اختصاص داده شده است.

تدوین طرحی برای حل مشکل مسکن بیش از ۸ هزار نفر از فعالان در عرصه سینما

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به مشکل مسکن اهالی سینما اظهار داشت: برای حل مشکل مسکن بیش از ۸ هزار نفر از فعالان در عرصه سینما که عضو صندوق هنر می‌باشند طرحی آماده شده که در جلسه آینده شورای عالی سینما ارائه می‌شود.

خزاعی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: زیباترین صحنه‌های دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و همچنین نقش روحانیت و مردم در سینما به نمایش گذاشته شده است که متأسفانه برخی‌ها نسبت به سینما تبلیغات منفی داشته و کم لطفی می‌کنند.

وی عنوان داشت: تاکنون بیش از ۴ هزار فیلم پس از انقلاب اسلامی در کشور تولید شده است و ایران رتبه دوازدهم سینمای دنیا را در اختیار دارد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: اهالی سینما توانستند این مدت در ۴۴ جشنواره خارجی بیش از ۴۰۰۰ جایزه کسب کنند و برای این کشور و نظام افتخارآفرینی داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.