تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 - 8:05
کد خبر : 4564

رئیس‌جمهور: موضع ایران برای حل بحران یمن انجام گفت وگوهای یمنی – یمنی است

رئیس‌جمهور: موضع ایران برای حل بحران یمن انجام گفت وگوهای یمنی – یمنی است
- رئیس جمهور با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران یمن انجام گفت وگوهای یمنی - یمنی است، افزود: آماده استفاده از همه قدرت و ظرفیت‌های خود برای همکاری با سازمان ملل در مسیر صلح و رفاه منطقه‌ای و جهانی هستیم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه شب در تماس تلفنی با آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی از حضور فعال و رویکرد تعاملی رئیس جمهور کشورمان در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تشکر و قدردانی کرد و گفت: میزبانی از شما در سازمان ملل افتخار بزرگی برای بنده بود و در ملاقات با یکدیگر، گفت وگوهای مهمی انجام دادیم.

وی ضمن تشکر از همکاری‌های ایران با سازمان ملل، از نقش منطقه‌ای و جایگاه تمدنی ایران نیز تمجید و آن را عامل کلیدی در ارتقای صلح و رفاه منطقه معرفی کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار کمک ایران در موضوع تمدید آتش‌بس یمن شد.

آیت‌الله رئیسی نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل در برگزاری اجلاس سالانه، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از همه قدرت و ظرفیت‌های منطقه‌ای خود در همکاری با سازمان ملل در عرصه‌های مختلف تاکید کرد که می‌تواند منجر به صلح و رفاه منطقه‌ای و جهانی شود.

رئیس جمهور ضمن اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران درباره بحران یمن، مبنی بر لزوم انجام گفت وگوهای یمنی – یمنی و نیز ضرورت رفع واقعی محاصره اقتصادی و توجه به بحران انسانی یمن، بر لزوم اجرای تعهدات توسط طرف سعودی در این زمینه تاکید کرد.
آنتونیو گوترش در پایان این گفت وگو اطمینان داد که به طرف سعودی فشار می‌آورد تا تعهدات خود را اجرا کند و از جمله به محاصره یمن به شکل واقعی پایان دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.