تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آذر 1401 - 7:19
کد خبر : 6152

دیوار تحریم های اقتصادی را باقدرت می شکنیم/ تقویت زنجیره ارزش

دیوار تحریم های اقتصادی را باقدرت می شکنیم/ تقویت زنجیره ارزش
معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این که دیوار تحریم های اقتصادی را با قدرت در حال شکستن هستیم، از افزایش چشمگیر صادرات نفت در کشور خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محسن رضایی شنبه شب در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه در قبل از انقلاب هیچگاه آمریکایی اجازه نمی‌دادند کریدورهای شمال – جنوب وصل شود و اجازه میدانداری به ایران نمی‌دادند، گفت: هیچ گاه سیاست، اقتصاد و تجارت به معنای واقعی اجرا نمی‌شد و شاهان ابزار دست قدرت‌های پهلوی بودند.

وی با اظهار اینکه در هیچ کشوری در مطالبات مردمی کشوری از بیرون دخالت نمی‌کند، افزود: این درحالی که در مطالبات مردمی شاهد دخالت کشورهای دیگر هستیم وهمه کشورها طبل جنگ می‌زنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی پله به پله در حال پیشرفت است، افزود: اولین کار و اقدام، اقتدار ایران اسلامی است و برخی از قدرت‌های بین المللی درخواست می‌کنند که موشک‌ها و پهپادها را به آنها بفروشیم.

رضایی یادآور شد: امروز قدرت دفاعی ما متکی به خود است و در بیرون از مرزها صلح و امنیت را صادر می‌کنیم و با داعش و تروریست نبرد می‌کنیم و در گام اقتصادی نیز باید قله اقتصاد را فتح کنیم.

معاون رئیس جمهور با اظهار اینکه در موضوع اقتصاد با قدرت پیش می‌رویم و با قدرت دیوار تحریم‌های اقتصادی را می‌شکنیم، گفت: صادرات نفت در دولت گذشته حداکثر ۴۰۰ هزار بشکه بود که آبان ماه از یک میلیون بشکه عبور کرده است.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری کارهای زیرساختی و روزمره هستیم، گفت: کارهای زیرساختی در ستاد اقتصادی کشور پیگیری می‌شود و اولین کار، تجارت، ترانزیت است زیرا یکی از ارکان اصلی تولید ثروت، ترانزیت به شمار می‌شود.

رضایی تقویت روابط با کشورهای خارجی با عضویت در شانگهای و اوراسیا را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: حذف تحریم‌های داخلی و بروکراسی‌ها از دیگر تلاش‌ها به شمار می‌رود و دست و پای صادرکنندگان برای ورود ارز بسته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تعهد ارزی برای کالاهای غیرصنعتی و کشاورزی را از دیگر موانع برشمرد و گفت: راهی جز صادرات نداریم و باید برای صادرات کریدورهای شمال و جنوب را جدی گرفت و باید زیرساخت‌ها را تقویت کرد.

وی اصلاح ساختار بودجه‌ای دولت و تدوین سند راهبردی پولی و بانکی ر ا از جمله اقدامات برشمرد و گفت: افزایش تفویض اختیارات استانداران و توزیع هدفمند اعتبارات از دیگر طرح‌ها است.

وی با اشاره به تهیه طرح‌های زیرساختی درباره مسائل روزمره گفت: دولت آماده حل وفصل مسائل روزمره است و کارآفرینان ستاد تسهیل و رفع موانع را جدی بگیرند.

رضایی خواستار تقویت زنجیره ارزش و کشاورزی در مازندران شد و گفت: کشاورزی می‌تواند میلیاردها دلار برای استان و کشور ارزآوری و درآمد کسب کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اظهار اینکه هنوز از مرحله کارخانه داری یک پله بالاتر نرفتیم، گفت: باید صنعت و زنجیره‌های ارزش را در کشور تقویت کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.