تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مهر 1401 - 7:48
کد خبر : 4426

دکتر رئیسی در دیدار با خانواده شهید سلیمانی

دکتر رئیسی در دیدار با خانواده شهید سلیمانی
خانواده سردار شهید سلیمانی با قدردانی از مواضع حق‌طلبانه رئیس جمهور در سخنرانی سازمان ملل متحد، اقدام آیت‌الله رئیسی در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت را در این سخنرانی ستودند.

به گزارش نسیم صبا:فرزندان سردار سرافراز مقاومت، جلب توجه افکار عمومی جهان به مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از مهم‌ترین کارکردهای سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل دانستند و گفتند: جهان امروز بیش از همیشه تشنه آموزه‌های شهیدان است، بر همین اساس اقدام ارزشمند رئیس جمهور در سازمان ملل متحد، موجب خرسندی ملت ایران و همه علاقمندان به محور مقاومت در منطقه شد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز در این دیدار که ظهر امروز دوشنبه برگزار شد، فرهنگ و ایثار شهادت را مهم‌ترین مولفه‌ قدرت جمهوری اسلامی خواند و گفت: پاسداشت یاد، نام و جایگاه والای شهدا وظیفه هر ایرانی منصف، بویژه مسئولان کشور است.

رئیس جمهور قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از خون شهدا، به ویژه شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: برخی قدرت ملی را صرفا منبعث از تجهیزات و تسلیحات نظامی می‌دانند، امروز جمهوری اسلامی در کنار پیشرفت‌های غیرقابل کتمان در صنایع دفاعی، از قدرت نرمی برخوردار است که به اعتبار خون صدها هزار شهید به دست آمده و بسیار موثرتر از هر سلاحی است.

دکتر رئیسی با یادآوری اهمیت روایتگری حق‌طلبانه و مقابله با غرض‌ورزی امپراطوری رسانه‌ای غرب در موضوع مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم، تلاش می‌کنند با ابزارهای رسانه‌ای واقعیت را وارونه و جای جلاد و شهید را عوض کنند. بر همین اساس در جریان تنظیم محتوای سخنرانی بنده در مجمع عمومی سازمان ملل بر مبنای ارج نهادن و به رخ کشیدن نمادهای قدرت ملی تصمیم گرفتیم شهید سلیمانی را معرفی کنیم تا دنیا بداند که تروریسم چیست، تروریست کیست و قهرمان مبارزه با تروریسم چه کسی بوده است؟

رئیس جمهور با تقبیح رفتار رسانه‌های غربی در تحریف و جعل واقعیت‌ها، خاطرنشان کرد: امروز نظام سلطه به اعتبار امپراطوری رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تعریف تروریسم را تغییر دهد و خودش را قهرمان مبارزه با تروریسم معرفی کند، لذا وظیفه‌ای سنگین بر عهده ما است که اجازه ندهیم این تلاش دشمن به نتیجه برسد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه وظیفه مسئولان کشور در پاسداری از حقیقت و مقابله با انگاره‌سازی‌های مغرضانه دشمنان ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در جریان سخنرانی‌ها و دیدارهای مختلفی که در سفر به مقر سازمان ملل داشتم، تاکید کردم که کشورهای اروپایی و آمریکا امروز تلاش می‌کنند منافقین را که دست‌شان به خون بیش از ۱۷ هزار هموطن بی‌گناه ایرانی آلوده است، تطهیر کنند و در حالی که پیش از این آنها را در لیست سیاه گروه‌های تروریستی قرار داده بودند، امروز آنان را از این لیست خارج کرده و مورد حمایت خود قرار داده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز شهید سلیمانی به یکی از نمادهای نظام اسلامی تبدیل شده و از همین جهت مورد حقد و کینه دشمنان جمهوری اسلامی است، گفت: شهید سلیمانی چنانکه مقام معظم رهبری تاکید کردند، نه فقط یک نام که یک مکتب است و امروز همه باید تلاش کنیم مظاهر و شاخص‌های این مکتب در شئونات زندگی مردم جاری شود.
رئیس جمهور همچنین از تلاش دشمنان برای کاهش حساسیت جامعه نسبت شهید سلیمانی خبر داد و اذعان داشت: دشمن در مقاطع مختلف تلاش می‌کند حساسیت جامعه نسبت به شهید سلیمانی و دیگر الگوها و ارزش‌هایش را بسنجد و اگر احساس کند حساسیت جامعه نسبت به نام و یاد این شهید کم شده است، تلاش‌های خود را برای حذف کامل نام و راه و مکتب او از خاطره و یاد جمعی جامعه مضاعف خواهد کرد، لذا باید نسبت به هر گونه تعدی دشمن به شخصیت و مکتب شهید سلیمانی حساس بود.

در ابتدای این دیدار خانواده شهید سلیمانی ضمن قدردانی از بیانات رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، پاسداشت نام سردار سلیمانی در تریبون سازمان ملل متحد را موجب خوشحالی همه علاقمندان به انقلاب اسلامی در منطقه دانستند.

خانواده سردار سرافراز مقاومت، تبیین شاخص‌های مکتب ایشان از سوی رئیس جمهور در سخنرانی نیویورک را اقدامی حکیمانه خواندند و افزودند: در مکانی که مدت‌هاست از کارکرد و ماهیت اصلی خود در احقاق حقوق ملت‌ها فاصله گرفته است، تبیین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی که همان عدالت‌طلبی و حق‌طلبی‌است، بسیار موثر و درست همان چیزی بود که از رئیس جمهور مکتبی ایران اسلامی انتظار می‌رفت

تهیه وتنظیم:طیبه رضوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.