تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 6:44
کد خبر : 17763

دو قرارگاه انتخاباتی در استان کرمان راه‌اندازی شد

دو قرارگاه انتخاباتی در استان کرمان راه‌اندازی شد
رییس ستاد انتخابات استان کرمان ضمن تشریح برنامه زمان‌بندی از ثبت‌نام تا برگزاری و سایر جزییات انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و اعلام آمادگی‌ها برای این رویداد مهم در دیار کریمان گفت: در همین زمینه ۲ قرارگاه نیز با هدف روشنگری، جهاد تبیین و فعالیت رسانه‌ای از امروز کار خود را آغاز کرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، رحمان جلالی روز دوشنبه در نخستین نشست ستاد انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان با حضور اصحاب رسانه، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت مشارکت گروه های مردمی در این عرصه عنوان کرد: فعالیت اطلاع رسانی و جریان سازی رسانه ای با ظرفیت حلقه های میانی و مردمی را کمیته مربوطه برعهده می گیرد و اطلس امنیتی حوزه های انتخابیه نیز به روز می کنیم تا انتخابات بدون حاشیه امنیتی برگزار شود.

وی افزود: در حوزه اجرا ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتیم که باید این صندوق ها را به لحاظ پشتیبانی و زیرساختی آماده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: افزایش یا کاهش میزان صندوق‌ها بعد از تشکیل هیات اجرایی تعیین خواهد شد اما اساس کار ما بایستی بر مبنای این شعبه ها باشد.

جلالی تصریح کرد: پیوند خوبی بین بخش‌های مختلف برگزاری انتخابات در استان کرمان شکل گرفته تا در این زمینه انتخابات سالمی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته به دستور وزیر کشور فرایند رسمی انتخابات آغاز شد و در این زمینه استاندار کرمان دستور تشکیل ستاد انتخابات را داد اظهارداشت: این نشست با همکاری اعضای ستاد در دوره گذشته انتخابات و همچنین با کمیته های زیرمجموعه ستاد تشکیل شد.

جلالی تصریح کرد: جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده شده و بنا بر این است کل فرایند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی مدت ۳۰ روز انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: از روز پنجشنبه تشکیل هیات های اجرایی شهرستانی انتخابات را خواهیم داشت که دستور العمل آن ابلاغ شده و روز شنبه در نشست دوم ستاد انتخابات استان با حضور استاندار کرمان احکام تقدیم اعضای این ستاد می شود.

وی تصریح کرد: آغاز ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از روز دهم تا ۱۴ مردادماه خواهیم داشت، از ۱۴ تا ۲۱ خردادماه رسیدگی به فرایند تایید صلاحیت است و ۲۲ خردادماه اسامی نامزدهای توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

جلالی ادامه داد: از روز ۲۳ خردادماه تا ۶ تیر آغاز تبلیغات را شاهد خواهیم بود؛ هفتم تیرماه نیز ممنوعیت تبلیغات است و هشتم فرایند اخذ رای را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: فرایند انتخابات اگر به دور دورم کشیده شود نیز اخذ رای طی یک روز انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: نامزدها برای نام نویسی در انتخابات بایستی طبق ماده ۵۵ قانون انتخابات مدارک چهارگانه از جمله اصل شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی و ۲ قطعه عکس ۶ در چهار به همراه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور و خون شهدای دولت، بار دیگر ملت ایران با حضور در مراسم تشییع ثابت کردند که انقلاب زنده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: انتخابات مجلس با وجود گستردگی استان کرمان و تعداد زیاد شعبه ها اخذ رای یکی از بهترین انتخابات ها بوده که با سلامت کامل برگزار شده و این مهم به همت اعضای ستاد انتخابات و با محوریت استاندار کرمان بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.