تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 7:14
کد خبر : 18061

دولت سیزدهم ایران را کارگاه مدرسه سازی کرد

دولت سیزدهم ایران را کارگاه مدرسه سازی کرد
وزیر آموزش و پرورش گفت: در ۳۵ ماه دولت سیزدهم سرانه دانش آموزی از ۳ متر مربع به ۴.۷ دهم مترمربع رسید.

به گزارش نسیم صبا از مهر؛ رضا مراد صحرایی در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران با بیان اینکه موضوع مدرسه سازی جلوه‌ای از مشارکت مردم برای ساختن این کشور است؛ گفت: مدرسه‌ها جایی هستند که آینده کشور در آن ساخته می‌شود. آموزش و پرورش سیمای آینده کشور را نشان می‌دهد. از این جهت است که مصداق عمل صالح امر مدرسه سازی است زیرا که آینده سازی است.

دولت سیزدهم ایران را کارگاه مدرسه سازی کرد

صحرایی با بیان اینکه این دولت مفتخر است که ایران را به کارگاه مدرسه سازی تبدیل کرده است؛ گفت: در سی و پنج ماه دولت سیزدهم سرانه دانش آموزی از ۳ متر مربع به ۴.۷ دهم مترمربع رسید و یک متر مربع به سرانه دانش آموزی کشور و استان تهران متر اضافه شد.

وی با اشاره به گستردگی کشور گفت: در این مدت ۳۰ هزار کلاس درس در قالب ۷ هزار پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی ساخته شد. روزانه ۸ مدرسه و ۳ و نیم کلاس درس در این دولت ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مشارکت خیرین از تنه مدرسه سازی رشد کرده است و مشارکت خیرین در بیمارستان سازی و دانشگاه سازی سرایت کرده است.

حمید رضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این مراسم با بیان اینکه وجه شباهت خیرین با رئیس جمهور شهید مدرسه سازی است، اظهار کرد: امروز به طور ویژه پدر معنوی مدرسه سازی دکتر حافظی یاد کنیم.

وی ادامه داد: تعهدات خیرین از ۳ به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید و در سال‌جاری میزان تعهدات خیرین در امر مدرسه سازی ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.