تاریخ انتشار: شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 6:45

رئیس جمهور که در دومین روز سفر استانی به مازندران، به غرب این استان سفر کرده بود، در جریان سخنرانی خود در مصلای نوشهر، اشاره‌ای به بررسی درخواست مردم این منطقه برای ایجاد استان جدید در هیات دولت داشت.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، دور دوم سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به مازندران در پایان هفته جاری به روز دوم کشیده شد و امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ساکنان نیمه غربی استان شمالی چشم انتظار حضور رئیس جمهور بودند.

نشست پیگیری موضوع‌های ویژه استان مازندران از جمله «رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج»، «مولدسازی پلاژهای دولتی»، «توسعه زیرساخت‌های بنادر استان»، «کالاهای رسوبی در گمرکات» و «مسائل تالاب میانکاله» با حضور رئیس جمهور در محل استانداری برگزار شد.

رئیس جمهور در این نشست پس از شنیدن دیدگاه ها و پیشنهادهای حاضران در نشست به وزیر جهادکشاورزی دستور داد، با محاسبه دقیق و به روزرسانی آمار میزان نیاز کشور به برنج، میزان تولید این محصول در کشور و میزان مورد نیاز برای واردات، زمینه لازم برای اعمال محدودیت هوشمند در واردات برنج را فراهم کند.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه از سوی رئیس جمهور مکلف شدند روش‌های تامین مالی برای تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برنج‌کاران و اجرای طرح جامع وزارت جهادکشاورزی را از منابع داخلی و خارجی بررسی و برای جمع‌بندی و تصویب به دولت ارایه کنند.