تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 8:33
کد خبر : 7560

خروج ۴۳ واحد تولیدی تا پایان سال از رکود/ سبد پروژه ها گامی در راستای بهبود وضعیت تولید در استان

خروج ۴۳ واحد تولیدی تا پایان سال از رکود/ سبد پروژه ها گامی در راستای بهبود وضعیت تولید در استان
علیرضا رحمان نژاد گفت: در قالب سبد پروژه هایی که برای استان ها تعریف شده است، دومین مرحله، فعال سازی واحدهای راکد است که از شهریور ماه شروع شده؛ با توجه به اهداف تعیین شده سازمان در کرمان، هدف امسال احیا 43 واحد تولیدی راکد است.

به گزارش نسیم صبا:علیرضا رحمان نژاد، معاون امور صنایع اداره کل صمت استان کرمان درخصوص عملکرد سامانه جامع تجارت و روال ثبت نام واحدهای تولیدی گفت: سامانه جامع تجارت توسط وزارت صمت و در راستای شفاف سازی جریان کالا تعریف شده است؛ واحد های تولیدی و معدنی استان که تعداد آنها حدود ۱۴۹۱ واحد است، باید تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ در سامانه ثبت نام کنند.
استعلام گیری فعال بودن پروانه های بهره برداری به صورت برخط از بهمن ماه
وی توضیح داد: هر واحد موظف است کد نقش را دریافت کند و شناسه کالا را براساس پروانه بهره برداری که دارد، از سامانه بگیرد و اظهار تولید کند، سپس فاکتورهای الکترونیکی فروش در سامانه ثبت می شوند؛ در نهایت مجموع این فرآیندها به درصد شفافیت واحد برمی گردد.
سه پروژه به معاونت امور صنایع صمت استان کرمان محول شده است
معاون امور صنایع اداره کل صمت کرمان در خصوص سبد پروژه های سازمان صمت و پروژه هایی که به استان کرمان محول شده، اظهار داشت: ده پروژه تحت عنوان سبد پروژه تحول کسب و کارها به اداره کل صمت استان کرمان محول شده که معاونت امور صنایع متولی انجام سه پروژه آن است.
وی افزود: پروژه اول اصلاح مجوزهاست که تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ مجوزها و پروانه های صنفی تولیدی تمامی واحدهای تولیدی باید اصلاح شود؛ در این پروژه اطلاعات داخل مجوزها از جمله ظرفیت های تولید، اشتغال واحدهای تولیدی و سایر مواردی که در تصمیم گیری مسائل کلان استان و کشور تاثیر می گذارند، اصلاح می شود.
رحمان نژاد تصریح کرد: دومین پروژه که از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای تحقق برنامه ها و اهداف سال است، فعال سازی واحدهای راکد است که از شهریور ماه شروع شده؛ با توجه به اهداف تعیین شده سازمان در کرمان، هدف امسال احیا ۴۳ واحد تولیدی است.
 واحد راکد تا کنون فعال شده است
معاون امور صنایع ادامه داد: تاکنون چهار جلسه کارشناسی تخصصی و تعداد زیادی کارگروه عمومی برگزار شده و تا آخرین جلسه، نزدیک به ۲۰ واحد فعال کرده ایم و آمار تولید آنها در سامانه جامع تجارت در حال ثبت است؛ این پروژه تا پایان سال ادامه دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه سومین پروژه محول شده به معاونت امور صنایع، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است، گفت: این واحدها شناسایی و لیست آنها به وزارت صمت اعلام شده که در حال بررسی هستند ؛ پس از تعیین تکلیف این واحدها و برگزاری جلسات کارشناسی نهایی ، به بانک ها معرفی می شوند و تا پایان تولید محصول و ارائه به بازار، رصد تسهیلاتی برای این واحدهای تولیدی ادامه دارد.
رحمان نژاد درخصوص عملکرد کارگروه رفع موانع تولید عنوان کرد: کارگروه رفع موانع تولید سه زیر کارگروه (کمیته) تخصصی شامل صنعت، میراث و جهاد دارد؛ واحدهای تولیدی که با دستگاه های اجرایی از جمله تامین اجتماعی، آب، برق، گاز، دارایی، امور مالیاتی و … مشکل دارند، در سامانه tashil.ir ثبت نام می کنند که یکشنبه هرهفته جلسات کارشناسی در محل خانه صنعت و معدن استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: پس از جلسه کارشناسی، متن پیشنهادی برای رفع مشکلات تهیه می شود و برای جلسه کارگروه اصلی با حضور اعضای اصلی از جمله استاندار، مدیرکل صنعت ، معدن وتجارت ، اتاق بازرگانی و امور اقتصاد و دارایی ارسال می گردد و تصمیم گیری مصوبات برای رفع موانع تولید واحدها نهایی می شود.
معاون امور صنایع اداره کل صمت کرمان ابراز کرد: این مصوبات پس از ابلاغ به دستگاه های اجرایی، ظرف مدت ۱۵ روز توسط دبیرخانه که اداره کل صمت است، پیگیری می شود تا به نتیجه نهایی برسد.
اجرایی شدن ۴۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید طی ۸ ماه
رحمان نژاد بیان کرد: طبق گزارش هشت ماهه ابتدای سال از کارگروه رفع موانع تولید، ۲۶ جلسه این کارگروه در محل سازمان برگزار شده است که حاصل آن ۲۶۰ مصوبه برای واحدهای تولیدی بوده است؛ از این تعداد حدود ۴۹ درصد مصوبات اجرایی شده است و ۴۰ درصد از مصوبات در دست اجراست.
وی با بیان اینکه با توجه به رصدهای انجام شده، درصد خوبی از مصوبات تا پایان سال اجرایی می شوند، گفت: از ۱۰ درصد مصوبات اجرا نشده، ۵ درصد توسط متقاضی و ۵ درصد توسط دستگاه های اجرایی انجام نشده که درصد مربوط به دستگاه های اجرایی، هرهفته توسط اداره کل صمت در جلسات کارگروه مطرح و موضوع تا زمان حصول نتیجه کاملاً پیگیری می شود.
معاون امور صنایع اداره کل صمت کرمان خاطرنشان کرد: ماحصل این پیگیری ها، رفع مشکلات واحدهای تولیدی، افزایش ظرفیت تولید و همچنین فعال کردن واحدهای راکد و در نتیجه تحقق یافتن اهداف و برنامه های سال اداره کل صمت استان کرمان است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.