تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 فروردین 1401 - 12:58
کد خبر : 1566

حضور بیش از ۸۰ درصد از دانش آموزان در مدارس سراسر استان در اولین روز بعد از تعطیلات نوروز

حضور بیش از ۸۰ درصد از دانش آموزان در مدارس سراسر استان در اولین روز بعد از تعطیلات نوروز
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به استقبال بی سابقه خانواده ها و دانش آموزان از بازگشایی حضوری مدارس گفت: در روز اول بعد از تعطیلات نوروز شاهد حضور بیش از ۸۰ درصد از دانش آموزان در مدارس سراسر استان بودیم.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان رضا رضایی در نشست تخصصی تیم ارزیابی آموزش و پرورش استان از روند بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، دانش‌آموزان، ملزم به بازگشت مجدد به مدارس و شروع آموزش حضوری هستند. یعنی دوره آموزش صرفا مجازی به پایان رسیده و از این به بعد آموزش‌ها قرار است تنها در مدارس و از طریق حضوری دنبال شود.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد که مدارس از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بازگشایی شود و از عصر روز هشتم فروردین نشست های تخصصی با روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان و مدیران مدارس برگزار شد تا زمینه لازم برای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس فراهم شود.

رضایی با اشاره به ضرورت از سرگیری آموزش های حضوری گفت: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۹ درصد از معلمان و ۹۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسینه شده اند و از طرفی بنا بر اقتضائات یادگیری، یاددهی، ارزشیابی و تحلیل نمرات ارزشیابی امتحانات پایان ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که به صورت حضوری برگزار شده بود، متاسفانه شاهد افت تحصیلی شدید در دانش آموزان بودیم و برای جبران این افت تصمیم به بازگشایی حضوری مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و آموزش خود مراقبتی به دانش آموزان گرفته شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: خوشبختانه بر اساس بررسی های صورت گرفته در جریان بازگشایی حضوری مدارس با استقبال بی نظیری از سوی معلمان و خانواده ها روبرو شدیم و در بازدیدهایی که در دو روز اول بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز انجام دادیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم که نشان داد خانواده ها و دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کرده اند.

رضا رضایی گفت: استقبال بی نظیر معلمان و خانواده ها از بازگشایی مدارس نشان داد که خانواده و دانش آموزان نسبت به مدارس و آموزش حضوری احساس نیاز کردند.

وی در خصوص دغدغه خانواده ها از حضور دانش آموزان در مدارس گفت: در مورد دانش آموزان مبتلا، سامانه ای تحت عنوان سامانه «ایران من» پیش بینی شده که تمام مدیران به آن دسترسی دارند و مشخصات هر دانش آموز که خودش یا خانواده اش مبتلا باشند از طریق مربیان بهداشت در سامانه ثبت می شود. برای رسیدگی سریع و درمان دانش آموزان مبتلا، به این سامانه هم وزارت آموزش و پرورش و هم وزارت بهداشت دسترسی دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش موضوع درمان دانش آموزان مبتلا و آموزش مجازی دانش آموزانی که مبتلا شده اند یا به هر دلیلی قادر به حضور در مدرسه نیستند در جلسه ستاد ملی کرونا ۰۸ مطرح خواهد شد و مصوبات آن جلسه متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.