تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 5:02
کد خبر : 3751

حراست از عرصه های محیط زیستی کرمان مورد حمایت قضایی قرار می گیرد

حراست از عرصه های محیط زیستی کرمان مورد حمایت قضایی قرار می گیرد
رئیس کل دادگستری کرمان از حمایت قضایی در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی خبر داد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح پنجشنبه در جمع مدیران یک واحد صنعتی گفت: دستگاه قضائی بر مبنای بررسی‌ها و نظارتهای خود، با هرگونه شایعه پراکنی علیه فعالیت‌های قانونمند واحدهای تولیدی، نیز به میدان آمده و برخورد قانونی لازم را خواهد داشت و این امر معنای حقیقی حمایت از تولید است.
حجت الاسلام حمیدی افزود: باید از صنعت و تولید در مقابل فساد و مفسده حفاظت و صیانت کنیم و در این زمینه مدیران صنعتی ومعدنی باید در مرحله اول خودمراقبتی کنند و در ادامه نظارت لازم بر زیرمجموعه نیز انجام شود و در ادامه دستگاه‌های نظارتی نیز نظارت لازم را خواهند داشت.
وی با اشاره به این مطلب که دستگاه قضائی در کنار حمایت از واحدهای صنعتی، نظارت را مد نظر دارد، گفت: نظارتها باید به نحوی بازدارنده باشد که مجموعه‌های صنعتی و تولیدی از هر فسادی مبرا باشند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان یادآور شد: خداوند نعمت‌های بیشماری در کشور ما قرار داده است، تاکید کرد: بر مبنای استفاده صحیح از ظرفیت‌های موجود ازجمله در حوزه معدن، بخش عمده‌ای از تحریم‌ها خنثی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی تاکید کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی روحیه خودباوری را در بین جوانان ما به وجود آوردند زیرا در گذشته تمامی فعالیت‌های صنعتی ومعدنی با حضور کارشناسان خارجی انجام می‌شد اما امروز متخصصان و کارشناسان ایرانی در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی رسیده اند و پیشرفت‌ها تا جایی بوده که امروز در هیچیک از واحدهای تولیدی نامی از تکنیسین‌های خارجی نیست و نیروهای بومی کارهای بزرگی را انجام می‌دهند وکشور را به خود کفایی رسانده اند.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: اگر جانفشانی ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران نبودند، نمی‌توانستیم برمبنای امنیت موجود ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم و در حوزه‌های مختلف به خودکفایی برسیم.
وی بیان کرد: شهید سلیمانی یکی از شهدایی است که باید همواره از ایشان یاد کنیم که امنیت کشور ما را از صدها کیلومتر بیرون از مرزها محقق ساختند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان از تلاش‌های جهادگونه مدیران صنعت، تکنیسین‌ها، متخصصان و کارگران تقدیر کرد و اظهارداشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه‌های بسیار خوبی را برای شکوفایی استعدادهای مهندسان و متخصصان فراهم آورده است و بر این مبنا بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات توسط در داخل کشور تولید می‌شود و در این حوزه به خودکفایی رسیده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، شکست تحریم‌ها براساس اقدامات جهادی متخصصان نیز اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه سرچشمه با ا یجاد چرخه کامل تولید باعث افتخار کشور است و باوجود جایگاه بسیار خوب این مجموعه در حوزه اقتصادی کشور، باید حمایت شوند تا بتوانند اقدامات خود را در حوزه‌های مختلف توسعه دهند و اکنون نیز حمایت‌های لازم از این مجموعه انجام شده است.
وی در ادامه بر توجه به حفظ محیط زیست در کنار توسعه صنعتی اشاره و بیان کرد: در مجموعه مس سرچشمه به این موضوع توجه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.