تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 6:36
کد خبر : 8177

جوی آرام در بیشتر مناطق کشور/ ورود سامانه بارشی از دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه

جوی آرام در بیشتر مناطق کشور/ ورود سامانه بارشی از دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از دوشنبه ۱۷ بهمن ماه خبر داد و اعلام کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و فقط در جنوب شرق کشور وزش باد قابل توجهی پیش بینی می شود.

به گزارش نسیم صبا از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام هواشناسی دوشنبه (۱۷ بهمن ماه) با تدریح با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطق جنوب غربی و و نواحی مرزی شمال غربی بارش باران و برف آغاز می شود سه شنبه با گستردگی فعالیت این سامانه، کل نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز، تهران، شمال فارس و کرمان تحت تاثیر قرار می گیرد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، از بعداظهر سه شنبه، شرق اردبیل ، گیلان و غرب مازنداران بارش باران را خواهیم داشت همچنین در نوار جنوبی کشور در برخی مناطق گرمسیر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود.

طبق این گزارش بر روی مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و شدت بارش ها در غرب اذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه پیش بینی می شود.

چهارشنبه(۱۹ بهمن ماه) با تدوام سامانه در نوار غربی و دامنه های جنوبی وزش باد همراه با کاهش دما و بارش باران و برف تداوم خواهد داشت، با نفوذ جریان های شمالی به سواحل دریای خزر بارندگی با کاهش دما در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستن، خراسان شمالی و رضوی در ارتفاعات البرز تشدید می شود.

پنجشنبه(۲۰ بهمن ماه) در شمال غرب کشور، بارش پراکنده در سواحل شمال خراسان شمالی و رضوی بارش با شدت کمتری تداوم خواهد داشت و از اواخر همین روز این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

افزایش نسبی دما در نیمه شمالی از روزهای یکشنبه تا سه شنبه و کاهش نسبی دما در روزهای چهارشنبه و پنجشبنه پیش بینی می شود. همچنین از بعد از ظهر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.