تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 7:56
کد خبر : 5156

تیم کشتی آزاد ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم کشتی آزاد ایران نایب قهرمان جهان شد
تیم کشتی امید ایران با کسب ۴ مدال طلا و یک مدال نقره بعنوان نایب قهرمانی رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال امید در اسپانیا دست یافت.

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۲۹ مهر لغایت اول آبان ماه در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی گرجستان با ۱۴۱ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت، ایران با ۱۳۴ امتیاز نایب قهرمان شد و آمریکا با ۱۱۲ امتیاز سوم شد.

نتایج کشتی گیران ایرانان و رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۴ از سد مانوئل خاندزرتسیان از ارمنستان گذشت. وی در دور بعد مقابل هورست لهر قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از آلمان با نتیجه ۹ بر ۴ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم آرمین حبیب زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۱ مغلوب آسیل آیتاکین از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله بعد، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم کیان محمودجانلو در مبارزه نخست با نتیجه ۷ بر ۸ مغلوب حمزه آلاجا از ترکیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. محمودجانلود در این گروه در کشتی نخست با نتیجه ۱۰ صفر سید اسلام حسینی از فنلاند را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر ۴ ساموئل آلوارز از پورتوریکو را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. محمودجانلو در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۱۱ مقابل اریک آروشانیان از اوکراین مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۵ بر ۵ تالگات سیرباز قهرمان آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۷ بر ۷ از سد کوتا تاکاهاشی از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ از سد یحیی توماس از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۴ مغلوب گئورگی الباکیدزه قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر آتامیرات چارلیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ عصمت جیتفجی از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل وادیم کوریلنکو از اوکراین با نتیجه ۴ بر صفر به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله با توجه به عدم حضور تموری برواشویلی از گرجستان به دلیل مصدومیت، پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل خادجی مراد گادجیف از آذربایجان به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی با توجه به نرسیدن سر وزن قانونی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم سجاد غلامی در دور اول با نتیجه ۱۵ بر ۶ مغلوب ترنت هیدلای از آمریکا شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی با توجه به تخلف پزشکی در محل برگزاری مسابقات از سوی مسئولان برگزاری مسابقات دیسکالیفه شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحیسن فیروزپور در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۲ رضابک آیتموخان از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۱ ادلان ویسخانوف از فرانسه را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر صفر تیویر بوال از کانادا را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله با نتیجه ۱۷ بر ۶ فیض اله آکتورک قهرمان اروپا از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر صفر جاکوب کاردناس از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۲ واسیل سووا از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ریچارد وق از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. آذرپیرا در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر از سد ارطغرل آگجا از آلمان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ از سد تانر اسلوان از آمریکا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را با نتیجه ۶ بر ۳ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. معصومی در این دیدار مقابل سولومون ماناشویلی قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری دست یافت و به مدال طلا رسید.

رده بندی انفرادی به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- امان (هند) ۲- احمت دومان (ترکیه) ۳- کامیل کریموف (اوکراین) و بکزات آلماز اولو (قرقیزستان) … ۹- احمد محمدنژاد جوان (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- آرسن هاراتونیان (ارمنستان) ۲- تایربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان) ۳- آسیل آیتاکین (قزاقستان) و امره اورمان اوغلو (ترکیه) … ۱۶- آرمین حبیب زاده (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- وازگن توانیان (ارمنستان) ۲- حمزه آلاجا (ترکیه) ۳- ریوما آنراکو (ژاپن) و اریک آروشانیان (اوکراین) ۵- کیان محمودجانلو (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- گئورگی الباکیدزه (گرجستان) ۲- امیرمحمد یزدانی (ایران) ۳- کوتا تاکاهاشی (ژاپن) و کانان هیبت اف (آذربایجان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- محمدصادق فیروزپور (ایران) ۲- خادجی مراد گادژیف (آذربایجان) ۳- وادیم کوریلنکو (اوکراین) و واسیل دیاکون (مولداوی)
۷۹ کیلوگرم: ۱- ولادمیر گامکارلیدزه (گرجستان) ۲- دولت یرگش (قزاقستان) ۳- آرمان آواگیان (ارمنستان) و کارتر استاروکی (آمریکا)
۸۶ کیلوگرم: ۱- تاتسویا شیرای (ژاپن) ۲- ترنت هیدلای (آمریکا) ۳- ایوان ایچیزلی (مولداوی) و امره جیفتجی (ترکیه)
۹۲ کیلوگرم: ۱- امیرحسین فیروزپور (ایران) ۲- جاکوب کاردناس (آمریکا) ۳- میریانی مایسورادزه (گرجستان) و فیض اله آکتورک (ترکیه)
۹۷ کیلوگرم: ۱- امیرعلی آذرپیرا (ایران) ۲- تانر اسلوان (آمریکا) ۳- اسلام الیاس اف (آذربایجان) و واسیل سووا (اوکراین)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیررضا معصومی (ایران) ۲- سولومون ماناشویلی (گرجستان) ۳- علیشیر یرگالی (قزاقستان) و آنتونی کاسیوپی (آمریکا)

رده بندی تیمی: ۱- گرجستان ۱۴۱ امتیاز ۲- ایران ۱۳۴ امتیاز ۳- آمریکا ۱۱۲ امتیاز ۴- اوکراین ۱۰۴ امتیاز ۵- ترکیه ۹۵ امتیاز ۶- قزاقستان ۹۲ امتیاز ۷- ارمنستان ۸۵ امتیاز ۸- ژاپن ۷۲ امتیاز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.