تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 8:49
کد خبر : 8314

توسعه حمل و نقل عمومی اولویت دولت سیزدهم برای توسعه پایدار کلانشهرها است

توسعه حمل و نقل عمومی اولویت دولت سیزدهم برای توسعه پایدار کلانشهرها است
وزیر کشور گفت: اولویت مهم دولت سیزدهم در توسعه پایدار کلانشهرهای کشور، گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه خدمات مترو و اتوبوس است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، احمد وحیدی چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از خط ۲ مترو شیراز در جمع خبرنگاران از برنامه ریزی دولت برای کمک به حمل و نقل ریلی درون شهری کلانشهرهای کشور خبرداد.

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه خط ۲ و ادامه خط یک شیراز در دستور کار است،اظهار داشت: ۷۰۰ میلیارد تومان کمک دولت به شکل اوراق برای مترو شیراز در سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده و علاوه بر این اعتبار، کمک های دیگری نیز برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر در سال آینده انجام خواهد شد.

سه هزار میلیارد تومان هزینه خط ۲ مترو شیراز

شهردار شیراز نیز در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: مرحله نهایی خط ۲ مترو شیراز تا سال ۱۴۰۴ با رسیدن به کلبه سعدی به پایان خواهد رسید.

محمدحسن اسدی افزود: در حال حاضر طول خط ۲ قطار شهری شیراز که به بهره برداری رسیده بیش از هشت کیلومتر است و تاکنون سه ایستگاه در این خط به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه ایستگاه در خط ۲ مترو شیراز شامل فلکه فرودگاه،قهرمانان و میدان امام حسین به بهره برداری رسیده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه عملیات عمرانی خط ۲ مترو شیراز در فاز اول بیشتر به شکل زیرزمینی بوده است،گفت: با افتتاح این مسیر و اتصال آن به خط ۱ امکان دسترسی به مرکز شهر برای شهروندان فراهم شده است.

وی عنوان کرد: بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح فاز یک خط ۲ مترو شیراز هزینه شده است که از نظر ارزش روز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه است.

فاز نخست خط ۲ مترو شیراز که سالیان سال اهالی این کلانشهر انتظار آن را می‌کشیدند با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید و مسافرگیری این خط از ایستگاه میدان امام حسین(ع) در مرکز این کلانشهر به سمت ایستگاه میدان قهرمانان (میانرود) در جنوب شهر آغاز شد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، وزیر کشور را در این آیین که چهارشنبه همزمان با دهه فجر برگزار شد، همراهی می‌کرد.

خط ۲ مترو کلانشهر شیراز با حدود ۱۵.۱ کیلومتر طول از میدان شکوفه در میانرود (شهرک بهارستان) در جنوب این شهر آغاز شده و پس از طی کردن میدان قهرمانان و تقاطع کمربندی و بلوار عدالت، عادل آباد، بزرگراه رحمت، تقاطع غیر همسطح امیرکبیر، میدان بسیج(فرودگاه)،چهارراه گمرک و پانزده خرداد (پارامونت) به میدان امام حسین (ع) (ستاد) می رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع دارد، سپس با طی کردن در مسیر پارک آزادی، میدان گاز، خیابان حر، میدان اطلسی و چهارراه حافظیه در فازهای بعدی به میدان گلستان (کلبه سعدی) منتهی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.