تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 7:41
کد خبر : 7816

تقدیر رئیس جمهور از موسسه رازی برای ساخت واکسن رازی کووپارس

تقدیر رئیس جمهور از موسسه رازی برای ساخت واکسن رازی کووپارس
در بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی به پاس موفقیت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ساخت واکسن رازی کووپارس از این مجموعه از طرف رئیس جمهور تجلیل شد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی امروز دوشنبه سوم بهمن ماه با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار و از پژوهشگران برتر در حوزه علوم پزشکی تجلیل شد.

در این مراسم که برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در دو بخش محققان حقیقی و مجموعه‌های حقوقی مورد تجلیل قرار گرفتند، به پاس تلاش و موفقیت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برای ساخت واکسن کووید ۱۹ “رازی کووپارس”، از طرف رئیس جمهور به دکتر علی اسحاقی رئیس مؤسسه رازی لوح تقدیر اعطا شد.

در این مراسم دکتر سید رضا بنی هاشمی، محقق واکسن رازی کووپارس و مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه رازی، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، بهرام عین الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم حضور داشتند.

براساس این گزارش، در متن این تقدیرنامه آمده است:

“رشد و بالندگی میهن اسلامی در گرو مجاهدت آنانی است که میدان کار و خدمت را فرصتی برای ارائه ابتکار و خلاقیت جهت ارتقای کشور، حل مسائل آن و حرکت ایران اسلامی در مسیر تعالی یافته‌اند. تولیدکنندگان محصولات زیستی به ویژه واکسن کووید ۱۹ با ایمان و تلاش بی وقفه، تجلی بخش امیدآفرینی در جامعه اسلامی در نبرد با ویروس منحوس کرونا بوده‌اند و در این راه با یاری خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در ظلّ رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) ضمن کم اثر نمودن تحریم‌های ناعادلانه با تکیه بر توانمندی‌های درونی، دستیابی به دانش روز و فتح قله‌های پیشرفت و افتخار، موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مهار این بیماری عالمگیر را موجب گردیده‌اند.

اینجانب انتخاب شایسته آن مؤسسه را در این مسیر ارج نهاده و این موفقیت را تبریک عرض می‌نمایم. امید است با پرداختن بیش از پیش به اولویت‌های اساسی و نیازهای ضروری کشور، علاوه بر کاهش وابستگی به دانش و فناوری بیگانه، زمینه ساز تحقق ایران قوی به شکلی همه جانبه و معرفی ایران اسلامی به عنوان الگوی عملی موفق و کاربردی برای جهان اسلام باشید.”

گفتنی است؛ واکسن رازی کووپارس، بر پایه پروتئین نوترکیب دارای دو دوز تزریقی و یک دوز داخل بینی اوایل سال ۱۳۹۹ در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ساخته شد. این واکسن که نخستین واکسن با ویژگی دوز داخل بینی (استنشاقی) علیه کووید ۱۹ در جهان است، با دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو، سه فاز کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت سپری کرد و با صدور مجوز مصرف اضطراری این واکسن از سوی سازمان غذا و دارو، پاییز سال گذشته وارد سبد واکسیناسیون کشور شد.

همچنین، کارآزمایی بالینی دوز داخل بینی این واکسن به عنوان دوز بوستر (یادآور) برای تمام پلتفرم‌های واکسن کووید ۱۹ نیز طی هفته‌های گذشته در مؤسسه رازی آغاز شده و داوطلبان برای مشارکت در این کارآزمایی می‌توانند با مراجعه به آدرس https://covpars4.rvsri.ac.ir ثبت نام اولیه خود را انجام دهند یا به مؤسسه رازی مستقر در کرج مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.