تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 6:50
کد خبر : 1996

تصویب ۱۵۷ طرح در آذربایجان غربی/تاکید رئیسی بر تقویت مبادلات مرزی

تصویب ۱۵۷ طرح در آذربایجان غربی/تاکید رئیسی بر تقویت مبادلات مرزی
آذربایجان غربی مقصد بیست و یکمین سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه است، در این سفر رئیسی بر ضرورت استفاده بهینه از مناطق آزاد تأکید کرد و گفت:با تمام توان برای رفع فساد تلاش می کنیم.

به گزارش نسیم صبا ازمهر ا: روز جمعه ۳۰ اردیبهشت در بیست و یکمین سفر دولت، آذربایجان غربی میزبان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه بود.

بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار مختلف، بازدید هوایی از دریاچه ارومیه، شرکت در جلسات مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور و همینطور وزرا در جریان سفر به این استان بود.

اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا را در زیر بخوانید

۱:۵۰ رئیسی ارومیه را به مقصد پایتخت ترک کرد

۱:۲۴ مراجعه ۱۰ هزار نفر به میز خدمت

معاون اجرایی رئیس جمهور از تشکیل ۳۰ میز خدمت در حاشیه سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌‎غربی خبرداد و گفت: طی امروز بیش از ۱۰ هزار نفر به این میزهای خدمت دایر شده، مراجعه حضوری کردند و ۲۳ هزار تماس بر خط نیز انجام شده است.

مرتضوی ادامه داد: علاوه بر این نیز تعداد قابل توجهی نامه مردمی دریافت و مراحل رسیدگی به تمامی موارد سریعاً آغاز شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اعلام اینکه طبق دستور ویژه رئیس جمهور، ۱,۰۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت، گفت: این منابع در راستای پرداخت مطالبات معوقه پیمانکاران، تکمیل خط انتقال آب و تملک املاک واقع در مسیر اختصاص خواهد یافت.

۱:۱۰ رئیسی : ۱۵۷ طرح مصوب شد

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بامداد شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک روزه به آذربایجان غربی گفت: برای این سفر چند صد ساعت کار کارشناسی انجام شد و ۱۵۷ طرح مورد نیاز استان مصوب شد.

وی با تاکید به اینکه مسئله مسکن مشکل اصلی مردم است، یاد آور شد: در این سفر مصوب شد ۴۹ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: صندوق توسعه و پیشرفت برای رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و توسعه ایجاد می‌شود.

۰۰:۴۵ در آذربایجان غربی ۱۵۷ طرح مورد نیاز مصوب شده است

معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه شورای اداری گفت: برای این سفر چند صد ساعت کار کارشناسی انجام شد و ۱۵۷ طرح مورد نیاز استان در بخش‌های مختلف زیربنایی، بهداشت، آب و خاک، رفاه و اجتماعی، ورزش و آموزش و نظامی و انتظامی مصوب شد.

۰۰:۳۵ تاکید رئیس جمهور بر تقویت مرادوات مرزی در آذربایجان غربی

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی بر لزوم تقویت مراودات مرزی، ساماندهی کولبری و تسهیل سرمایه گذاری در آذربایجان غربی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: استفاده از بازارچه‌های مرزی اولویت دارد مرز تهدید نیست فرصت است استفاده کنید، ساماندهی کوله بری در غرب کشور را اجرا کنید و با ساز و کار مناسب اجازه فعالیت بدهید، ممنوعیت‌ها و آزادها را اعلام کنید مردم کار کنند و معیشتشان با کیفیت شود.

حجت السلام رئیسی با تاکید بر موقعیت ممتاز استان و همسایگی با سه کشور گفت: ارتباطات مرزی را بیشتر کنید، کمیته‌های مشترک به خصوص با ترکیه باید تشکیل شود، مشوق‌های برای سرمایه گذاری نیازمندیم افزایش بهره وری و سرمایه گذاری هر دو نیاز است.

تقویت گمرکات و ۲۴ ساعته کردن روندامور گمرکی، اعمال مدیریت متمرکز، حذف دستورالعمل‌های خلق الساعه، ثبات در سیاست گذاری ها و امور اجرایی و بومی گزینی از دیگر تأکیدات رئیس جمهور در این نشست بود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه وزارت کشور روند تبدیل ارومیه به کلانشهر شدن را بررسی کند و اگر مزایایی دارد استان بهره مند شود گفت: نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی در اولویت قرارگیرد و حتماً اصلاح شود نباید شاهد از دست دادن عزیزانمان باشیم.

۰۰:۱۱ رئیس جمهور در جمع خانواده شهدا: امنیت استان به برکت خون شهدا مطلوب است

رئیس جمهور در جمع خانواده های شهدای آذربایجان غربی گفت شما خانواده شهدا شاهد سوابق ناامنی در این استان بوده‌اید، امروز به برکت خون شهیدان، امنیت مطلوبی در استان برقرار است.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جامعه اسلامی نسبت به ارزش‌ها حساس است، افزود: یکی از مجموعه‌های حساس در جامعه ما خانواده شهدا هستند و این احساس مسئولیت خانواده شهدا بسیار مبارک و مقدس و در راستای حراست و صیانت از خون شهدا است.

رئیس جمهور با جمعی از خانواده شهدای آذربایجان غربی دیدار کرد

۲۳:۴۳ دیدار وزیر بهداشت با خانواده شهید مدافع سلامت

۲۳:۰۶ خانه کشتی پلدشت افتتاح شد

خانه کشتی پلدشت افتتاح شد

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲۲:۵۱ رئیس جمهور یک قطعه زمین به خانواده ۴ قلوی ارومیه‌ای هدیه داد

رئیس جمهور یک قطعه زمین به خانواده ۴ قلوی ارومیه ای هدیه داد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، عصر جمعه به دیدار خانواده دارای چهارقلوی در ارومیه رفت و از سوی رئیس جمهور سند یک قطعه زمین به این خانواده اهدا کرد.‌

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲۲:۴۵ دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور: طرح‌های مناطق آزاد اولویت بندی شوند

طرح‌های مناطق آزاد اولویت بندی شوند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: به دلیل محدودیت منابع، تمامی پروژه‌های مناطق آزاد اولویت گذاری شوند.

سعید محمد جمعه شب در نشست با نخبگان و جمعی از مردم پلدشت که در سالن جلسات فرمانداری پلدشت برگزار شد با اشاره به جایگاه مناطق آزاد، افزود: منطقه آزاد ماکو دارای مشکلات زیرساختی و عمرانی بسیاری است و تمکین تمام دستگاه‌های دولتی به ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در خصوص اداره مناطق آزاد، بخشی از مشکلات منطقه را حل می‌کند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲۲:۳۸ معاون رئیس جمهور: رشته‌های مهارتی ویژه بانوان در کشور ایجاد می‌شود

رشته های مهارتی ویژه بانوان در کشور ایجاد می شود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از امضای تفاهم نامه و قرارداد همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ارتقا مهارت بانوان خبر داد.

انسیه خزعلی جمعه شب در نشست گروه‌های مختلف بانوان آذربایجان غربی در ارومیه افزود: بر اساس این قرارداد و تفاهم نامه دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد رشته‌های مهارتی مربوط به بانوان از اول مهر امسال بدون کنکور در این رشته‌ها از بین بانوان علاقه مند دانشجو پذیرش خواهد کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲۲:۱۹ جلسه شورای اداری آذربایجان غربی آغاز شد

جلسه شورای اداری آذربایجان غربی آغاز شد

۲۲:۰۵ حمایت صندوق ملی محیط زیست از شرکت‌های دانش بنیان

۲۱:۴۵ وزیر ارشاد: اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل تالار مرکزی ارومیه / «سلام فرمانده» کار ارزشمندی است

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲۱:۲۳ رئیس جمهور در دیدار با فعالان اقتصادی: بخش خصوصی نقش و همکاری مؤثری در خنثی سازی تحریم‌ها داشته است

بخش خصوصی نقش و همکاری موثری در خنثی سازی تحریم‌ها داشته است

رئیس جمهوری کشورمان گفت: بخش خصوصی نقش و همکاری مؤثری در خنثی سازی تحریم‌ها داشته است، عمیقاً اعتقاد داریم اگر بخش خصوصی به میدان نیاید کارها به سرانجام مطلوب نمی‌رسد.

حجت الاسلام رئیسی عصر جمعه در دیدار با با فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند، افزود: نظام اداری باید کارآمد باشد و فعالان اقتصادی به سهولت مشکلات‌شان در این نظام رفع شود. تصمیمات خلق‌الساعه در گمرکات و همه بخش‌های تصمیم‌ساز مانعی برای تولیدکننده و صادرکنندگان است و دولت مصمم است در تصمیم‌گیری‌ها و مقررات ثبات ایجاد کند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت همکاری بخش خصوصی با دولت در این راستا افزود: خنثی کردن تحریم‌ها به دست بخش خصوصی خوب پیش رفته است، اما می‌تواند بهتر از این نیز پیش برود. این روند باعث شده که سخنگوی کاخ سفید به شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲۱:۰۳ دستور ویژه رئیس جمهور برای مشکل پسماند در کشور

۲۰:۲۲ کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه: ایران نگاه ویژه‌ای به اقلیت‌های دینی داشته و دارد

ایران نگاه ویژه‌ای به اقلیت‌های دینی داشته و دارد

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به اقلیت‌های دینی داشته و دارد و این باعث افتخار ما است.

کشیش داریاووش عزیزیان عصر جمعه در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی با آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان افزود: ما شاکر و قدردان این موقعیت هستیم و این، یکی از زیبایی‌های ایران است.

وی اضافه کرد: اقوام و پیروان ادیان سالیان سال در آذربایجان غربی زندگی کرده و شهدای زیادی را نیز تقدیم دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند که حتی نسبت شهدای ما بیشتر از دیگر اقوام است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲۰:۲۰ رئیسی: دولت با تمام توان در مسیر از بین بردن بسترهای فساد حرکت می‌کند

دولت با تمام توان در مسیر از بین بردن بسترهای فساد حرکت می کند

رئیس جمهور کشورمان گفت: فقر، تبعیض و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و دولت با تمام توان در صدد از بین بردن بسترهای فساد حرکت می‌کند.

حجت الاسلام رئیسی عصر جمعه در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی اظهار کرد: گام‌های قابل توجهی در از بین بردن فقر مطلق برداشته شده و بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۲۰:۱۵ نماینده ویژه رئیس جمهور از واحد تولید دارو در نقده بازدید کرد

۲۰:۰۳ وزیر ارتباطات از پروژه جاده سرچم میاندوآب بازدید کرد

وزیر ارتباطات از پروژه جاده سرچم میاندوآب بازدید کرد

۱۹:۵۹ وزیر میراث فرهنگی: اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی ۷۷ درصد افزایش یافت

اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی ۷۷ درصد افزایش یافت

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش ۷۷ درصدی اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی در سال جاری خبرداد.

عزت الله ضرغامی عصر جمعه در دیدار با نخبگان و اقشار مختلف مردم شهرستان ماکو اظهار کرد: خوشبختانه دولت نگاه خوبی به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی دارد و در این ارتباط مصوبات خوبی در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۹:۵۴ دیدار رئیسی با فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان آذربایجان غربی

دیدار رئیسی با فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان آذربایجان غربی

۱۹:۵۳ رئیسی برای شنیدن مشکل بانوی میاندوآبی جلوی پراز بالگرد را گرفت

۱۹:۳۹ ضرغامی به یادمان شهدای ارامنه چالدران ادای احترام کرد

ضرغامی به یادمان شهدای ارامنه چالدران ادای احترام کرد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر جمعه با حضور در یادمان شهدای ارامنه چالدران یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۹:۳۰ وزیر ورزش و جوانان از استادیوم جهان پهلوان تختی نقده بازدید کرد

وزیر ورزش و جوانان از استادیوم جهان پهلوان تختی نقده بازدید کرد

نماینده ویژه رئیس جمهوری از ورزشگاه جهان پهلوان تختی بازدید کرد و در جریان کمبودهای این ورزشگاه قرار گرفت.

نوسازی سکوها و صندلی‌ها، سرویس‌های بهداشتی و نصب نورافکن و نصب تارتان نیازهای مهم این استادیوم برای تجهیز و تکمیل و میزبانی مسابقات فوتبال و دوومیدانی اعلام شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۹:۲۲ وزیر بهداشت: بیمارستان قدیمی سلماس بازسازی شود

بیمارستان قدیمی سلماس بازسازی شود/۵میلیون تحت پوشش بیمه در کشور

بهرام عین اللهی عصر جمعه در جلسه شورای اداری سلماس با بیان اینکه بیمارستان قدیمی سلماس باید حتماً بازسازی شود، افزود: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان سلماس نظیر ام ار آی و همچنین تأمین نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت و به زودی شاهد تحول در این زمینه خواهیم بود.

وی در خصوص بیمارستان در حال احداث سلماس اظهار کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته و امروز با پیمانکار اتمام حجت کردم که اگر تا ۶ ماه دیگر پیشرفت قابل توجهی در پروژه مشاهده نشود قطعاً دستگاه مجری و پیمانکار این پروژه تغییر خواهد یافت.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۹:۱۵ تالار بزرگ مرکزی ارومیه به بهره برداری رسید

تالار بزرگ مرکزی ارومیه به بهره برداری رسید

تالار مرکزی فرهنگ و هنر ارومیه در راستای تحقق اهداف عدالت فرهنگی با حضور اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان غربی و و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

مراحل ساخت تالار مرکزی فرهنگ و هنر ارومیه بزرگ فرهنگی در شمال غرب کشور که با زیربنایی حدود ۱۸۵۰۰ مترمربع واقع در بلوار امام علی (ع) شهر ارومیه از سال ۱۳۸۶ آغاز شده، است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۹:۰۵ دیداررئیس جمهور با نخبگان و اقشار مردم آذربایجان غربی آغاز شد

دیداررئیس جمهور با نخبگان و اقشار مردم آذربایجان غربی آغاز شد

۱۸:۵۶ وزیر کشور از طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد

وزیر کشور از طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد

حمد وحیدی عصر جمعه جمعی از مسئولان از دریاچه ارومیه بازدید کرد و از آخرین وضعیت طرح‌های انتقال آب همچون طرح بزرگ انتقال آب از جنوب استان آذربایجان‌غربی به پیکره این دریاچه مطلع شد.

طرح بزرگ انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه از سه قسمت تشکیل شده است، سد کانی سیب، تونل ۳۶ کیلومتری و خط انتقال ۱۴ کیلومتری مسیر منتهی به دریاچه ارومیه همان سه قسمتی است که پکیج انتقال آب را تکمیل می‌کند.

کل پکیج انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۸:۴۵ مدیریت واحد در پایانه‌های مرزی مورد توجه قرار گیرد

مدیریت واحد در پایانه های مرزی مورد توجه قرار گیرد

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی عصر جمعه در بازدید از پایانه مرزی سرو شهرستان ارومیه اظهار کرد: توجه به مدیریت واحد و متمرکز در پایانه‌های مرزی جهت تسهیل در تردد روان کامیون‌های باری یکی از الزامات اصلی است که باید مورد توجه مسئولین باشد.

وی با اشاره به توجه بیش از پیش به امنیت و آسایش رانندگان بر لزوم ایجاد پارکینگ‌ها و امکانات رفاهی در طول جاده و در پایانه‌های مرزی تاکید کرد و افزود: وجود امکانات رفاهی برای رانندگان تأثیر بسزایی در کاهش حوادث جاده‌ای خواهد داشت.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۸:۴۴ بزرگترین کارخانه کاغذسازی شمالغرب کشور کلنگ زنی شد

۱۸:۳۰ وزیر ورزش و جوانان از زمین چمن هاکی نقده بازدید کرد

۱۸:۱۴ ادای احترام وزیر ورزش به مقام شهدای نقده

۱۵:۵۱ وزیر ارشاد: سردشت همیشه نماد ایستادگی و مقاومت است

سردشت همیشه نماد ایستادگی و مقاومت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهرستان سردشت در زمینه مفاخر در کشور بی‌نظیر است، گفت: سردشت همواره نماد ایستادگی و مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی بعد از ظهر جمعه در شورای اداری شهرستان سردشت اظهار کرد: مظلومیت مردم سردشت از زمان بمباران شیمیایی و جنایت غرب و صدام خائن بر همگان آشکار شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۷:۴۶ رئیس سازمان محیط زیست کشور: حق آبه دریاچه ارومیه تخصیص نیافته است / جهاد به تعهداتش پایبند باشد

حق آبه دریاچه ارومیه تخصیص نیافته است/جهاد به تعهداتش پایبند باشد

علی سلاجقه عصر جمعه در بازدید از مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه با بیان اینکه حق آبه دریاچه ارومیه تاکنون تخصیص نیافته است، گفت: رهاسازی جریان آب و بحث ۴۰ درصدی کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی از مباحثی است که برای تخصیص حق آبه دریاچه ارومیه ضروری است ولی کاملاً محقق نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و نیرو باید به تعهدات خود پایبند باشند، افزود: در هر جایی تعهدات عمل نشده‌ای در زمینه احیای دریاچه ارومیه وجود داشته باشد دولت وارد عمل می‌شود و در فاز دوم احیای دریاچه نیز به صورت جدی این موضوع پیگیری می‌شود تا دریاچه به تراز اکولوژیک خود برسد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۷:۳۷ وزیر میراث فرهنگی: توسعه ماکو منوط به حفظ قوانین میراث‌فرهنگی است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با حفظ قوانین میراث‌فرهنگی اجازه توسعه شهر ماکو داده می‌شود و باید بین بافت تاریخی و بافت فرسوده تفاوت قائل شد.

عزت الله ضرغامی ضرغامی بعد از ظهر جمعه در جلسه شورای اداری ماکو با بیان اینکه بسیاری از امور در خود شهرستان‌ها قابل حل و فصل است افزود: با همدلی و همبستگی مشکلات را می‌توان حل کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۷:۳۰ وزیر ورزش: اختصاص ۱۶۰میلیارد تومان به بخش ورزش آذربایجان غربی/۶۰۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی داریم

اختصاص۱۶۰میلیارد تومان به بخش ورزش آذربایجان غربی

سجاد سجادی بعد از ظهر جمعه در جلسه شورای اداری اشنویه اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰۰۰ طرح و پروژه ورزشی راکد در سطح کشور داریم که تکمیل و فعال سازی حک این طرح‌ها در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۷:۲۰ معاون اجرایی رئیس جمهور: مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی یک هفته آینده ابلاغ می‌شود

مصوبات سفررئیس جمهور به آذربایجان غربی یک هفته آینده ابلاغ می شود

صولت مرتضوی گفت: وزرا گزارش و جمع بندی نهایی خود را پس از این سفر، به رئیس جمهور ارائه خواهند داد تا ظرف یک هفته آینده مصوبات این سفر ابلاغ شوند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۶:۴۷ وزیر ارشاد: فرهنگسرای پیرانشهر به وزارت ارشاد واگذار شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از مسئولان شهرستان پیرانشهر درخواست کرد، پروژه نیمه‌تمام فرهنگسرای این شهرستان را برای تکمیل شدن تحویل این وزارتخانه دهند.

محمد اسماعیلی ظهر جمعه در جریان سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان‌غربی، با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، مسئولان و مقامات شهرستانی و جمعی از هنرمندان، با حضور در شهرستان پیرانشهر به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۶:۳۹ وزیر کشور خبر داد؛ دستور ویژه رئیس جمهور برای حل معضل ریزگردها

دستور ویژه رئیس جمهور برای حل معضل ریزگردها

احمد وحیدی بعد از ظهر جمعه در گفتگو خبرنگاران در ارومیه با بیان اینکه منشأ این ریزگردها کشورهای همسایه است، افزود: دغدغه مردم، دغدغه دولت است رئیس جمهوری نیز در همین راستا برای حل و فصل این معضل به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دستور ویژه رسیدگی را صادر کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۶:۳۴ نماینده ویژه رئیس جمهور: ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه سلماس اختصاص یافت

۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه سلماس اختصاص یافت

بهرام عین اللهی ظهر جمعه در بازدید از استادیوم ورزشی ۵ هزار نفری شهدای سلماس و تماس تلفنی با وزیر ورزش و جوانان، از اخذ اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این مجموعه ورزشی خبر داد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۵:۵۰ رئیس جمهور تأکید کرد: منطقه آزاد محل ایجاد شغل باشد نه واردات

منطقه آزاد محل ایجاد شغل باشد نه واردات

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جمع مردم میاندوآب با بیان اینکه تمام کار در دولت مبتنی بر عدالت است، اظهار کرد: دولت دنبال این است که تصمیم‌سازی مبتنی بر عموم مردم باشد، عدالت خواسته عموم مردم است و تلاش دولت هم بر این است.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت مناطق آزاد در کشور گفت: مقرر شده تا در مناطق آزاد ۸ هزار شغل ایجاد شود، منطقه آزاد قرار بود محل ایجاد شغل باشد نه واردات.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مردم آذربایجان‌غربی به عنوان مرزبانان مخلصی هستند که در دفاع از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی همواره پای ثابت حضور در این عرصه بوده‌اند، گفت: جای جای این استان نماد رشادت، ایستادگی و مقاومت است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۵:۴۰ وزیر ارتباطات از طرح ساحل‌سازی زرینه‌رود میاندوآب بازدید کرد

وزیر ارتباطات از طرح ساحل‌سازی زرینه‌رود میاندوآب بازدید کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی از پروژه ساحل‌سازی رودخانه زرینه‌رود در شهر میاندوآب بازدید کرد.‌

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۵:۲۳ بازدید وزیر آموزش و پرورش از بیمارستان نیمه تمام بوکان

وزیر آموزش و پرورش ازبیمارستان نیمه تمام بوکان بازدید کرد

یوسف نوری ظهر جمعه در ادامه سفر یک روزه به بوکان، از طرح بهداشتی درمانی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی این شهر بازدید کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۵:۱۷ وزیر آموزش و پرورش: طرح تغذیه در مدارس کشور از مهرماه اجرا می‌شود

طرح تغذیه در مدارس کشور از مهرماه اجرا می شود

یوسف نوری ظهر جمعه در دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، معتمدان و اقشار مختلف مردم بوکان تغذیه رایگان در مدارس از اول مهر آینده وبا شروع سال تحصیلی این طرح اجرا خواهد شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۵:۰۹ معاون رئیس جمهور: بیمارستان آیت الله خوبی تکمیل می‌شود

بیمارستان آیت الله خویی تکمیل می شود

محمد حسینی ظهر جمعه در جلسه شورای اداری خوی، اظهار کرد: تکمیل بیمارستان آیت الله خویی، ارتقای دانشکده علوم پزشکی خوی به دانشگاه مطابه به حق مردم است و در این دولت حتماً تکمیل خواهند شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۴:۵۹ وزیر راه: آزادراه ارومیه – تبریز تعیین تکلیف می‌شود

آزاد راه ارومیه – تبریز تعیین تکلیف می شود

رستم قاسمی ظهر جمعه در بازدید از قطعه ۳ آزادراه ارومیه_تبریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزودی جلسه‌ای در تهران با حضور نمایندگان آذربایجان غربی و شرقی و نیروی انتظامی جلسه‌ای برای تعیین تکلیف این پروژه برگزار خواهد شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۴:۵۱ وزیر ارشاد: بیشترین مصوبات سفر دولت مربوط به پیرانشهر است

محمدمهدی اسماعیلی ظهر جمعه در شورای اداری شهرستان پیرانشهر، اظهارکرد: در سفرهای استانی هیئت دولت بنای دولت حل مسائل و مشکلات موجود است و جلسات متعددی قبل از سفر، در شهرستان‌ها، استان‌ها و با کارشناسان وزارتخانه‌ها برگزار و این مسائل و مشکلات بررسی می‌شوند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۴:۴۱ وزیر راه و شهرسازی: ۵۰ درصد هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است / وجود ۸ میلیون مستأجر

۵۰ درصد هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است/ وجود ۸ میلیون مستأجر

رستم قاسمی ظهر جمعه در آئین در آئین بهره‌برداری از پالایشگاه قیر ارومیه اظهار کرد: اکنون در سطح کشور ۸ میلیون مستأجر داریم، حدود ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است که تصمیم داریم در این ۴ سال به طور میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازیم.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۴:۳۶ اعطای نشان درجه یک معادل دکترای هنر ارشاد به ماموستا خله درزی

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۴:۳۳ نماینده ویژه رئیس جمهور: ۸ منطقه آزاد جدید در کشور راه اندازی می‌شود

۸ منطقه آزاد جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود

سعید محمد ظهر جمعه در جلسه شورای اداری شوط اظهار کرد: در حال حاضر ۷ منطقه آزاد فعال در کشور وجود دارد و هشت منطقه آزاد هم بزودی راه اندازی خواهد شد که تمام تلاش دبیر خانه مناطق آزاد در دولت جدید کمک به این مناطق و کاهش مشکلات مناطق آزاد کشور است.‌

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۴:۱۳ معاون رئیس جمهور: دولتمردان در خدمتگزاری به مردم ایثار شهدا را الگو قرار دهند

دولتمردان در خدمتگزاری به مردم ایثار شهدا را الگو قرار دهند

سیدمحمد حسینی ظهر جمعه در دیدار با خانواد ه شهید مرادخانی در خوی بیش از یک هزار شهید شهرستان خوی را سند سربلندی مردم این دیار خواند و گفت: شهدا چراغ راه کشور هستند و مسؤولان و دولتمردان باید در راه خدمتگزاری به ولی‌نعمتان انقلاب، ایثار شهدا را همواره در پیش چشم داشته باشند.

وی از بردباری و روحیه مقاوم و مثال‌زدنی والدین این شهید والامقام تجلیل کرد و با اشاره به نقش و جایگاه شهیدان و ایثارگران دوران دفاع مقدس افزود: شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با بذل جان و از خود گذشتگی و رشادت‌های بی نظیر خود توانستند انقلاب و نظام را حفظ کنند و فرهنگ ایثار و مقاومت را به نسل جوان و جدید انتقال دهند.

۱۴:۱۰ معاون رئیس جمهور: مشکلات حوزه آب خوی به رئیس جمهور منتقل می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مشکلات حوزه آب شهرستان خوی احصا و بررسی شده و در جلسه امروز هیئت دولت در استان آذربایجان غربی به رئیس جمهور منتقل می‌شود.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۴:۰۳ وزیر آموزش و پرورش خبر داد: آغاز اجرای رتبه بندی معلمان در آینده‌ای نزدیک

آغاز اجرای رتبه بندی معلمان در آینده ای بسیار نزدیک

وزیر آموزش و پرورش از آغاز اجرای رتبه بندی معلمان در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر داد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۳:۵۳ افتتاح مدرسه شبانه روزی شوط

مدرسه شبانه روزی شوط افتتاح شد

مدرسه شبانه روزی شهرستان شوط با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح شد.

۱۳:۴۹ رئیس جمهور وارد میاندوآب شد

رئیس جمهور وارد میاندوآب شد

۱۳:۴۷ بازدید وزیر کشور از روند ساخت سد نازلو در ارومیه

۱۳:۴۵ رئیس جمهور یک قطعه زمین به چهارقلوهای سلماسی هدیه داد

رئیس جمهور یک قطعه زمین به چهارقلوهای سلماسی هدیه داد

وزیر بهداشت در سفر به سلماس یک قطعه زمین به مساحت ۱۷۷ مترمربع با کاربری مسکونی در محدوده شهری را بعنوان هدیه رئیس جمهور به خانواده دارای چهارقلوی این شهرستان اهدا کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۳:۴۱ وزیر کشور: دولت در اتمام کمربندی دوم ارومیه به شهرداری کمک می‌کند

دولت در اتمام کمربندی دوم ارومیه به شهرداری کمک می‌کند

وزیر کشور در حاشیه بازدید از کمربندی دوم ارومیه، گفت: دولت در اتمام این جاده کمربندی به شهرداری کمک خواهد کرد و در همین راستا از تمام ظرفیت‌های قانونی بهره‌مند خواهیم شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۳:۳۷ وزیر ورزش و جوانان بر مزار سیامند رحمان

وزیر ورزش و جوانان بر سرمزار سیامند رحمان حضور یافت

وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده ویژه دولت سیزدهم همزمان با سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی به اشنویه سفر کرد و بر سر مزار سیامند رحمان حضور یافت.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۳:۳۲ میاندواب میزبان رئیس جمهور

رئیس جمهوری کشورمان دقایقی دیگر در ادامه بیست و یکمین سفر استانی خود به آذربایجان غربی به شهرستان میاندوآب سفر می‌کند.

۱۳:۱۸ حضور رئیس جمهور در تمرچین

۱۳:۱۳ معاون رئیس جمهور: پیگیر رفع مشکلات بانوان عشایر ارومیه خواهم بود

پیگیر رفع مشکلات بانوان عشایر ارومیه خواهم بود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به وجود برخی مشکلات در مسیر درآمدزایی و اشتغال پایدار بانوان عشایر ارومیه گفت: پیگیر رفع مشکلات این قشر زحمتکش خواهم بود.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۲:۵۶ رئیس جمهور مشکلات پایانه مرزی و گمرک تمرچین را بررسی کرد

رئیس جمهور مشکلات پایانه مرزی و گمرک تمرچین را بررسی کرد

۱۲:۳۶ وزیر کشور: اشتغال مرزنشینان مورد توجه دولت قرار دارد

اشتغال مرزنشینان مورد توجه دولت قرار دارد

احمد وحیدی ظهر جمعه در بازدید از مرز سرو اظهار کرد: دولت به دنبال اجرای برنامه‌های ویژه اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق مرزی است که لازمه این امر تقویت ظرفیت‌های موجود است.

وی با بیان اینکه دولت معتقد است که مرزنشینان از مواهب حضور در منطقه مرزی باید بیشتر بهره مند شوند، همچنین با مناسب ارزیابی کردن مسیر جاده‌ای منتهی به گمرک سرو، دستور بررسی ویژه برای رفع مشکلات این گمرک را صادر کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۲:۳۰ رئیس جمهور در مهاباد تاکید کرد: ضرورت توجه به وحدت و انسجام ملی

وحدت و انسجام ملی مورد توجه باشد

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در جمع مردم مهاباد در تالار وحدت این شهرستان با تاکید بر اینکه توجه به معیشت مردم مساله اصلی و محوری دولت محسوب می‌شود تاکید کرد دولت برای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام رئیسی، انسجام و وحدت در بین امت اسلامی را از مسائلی دانست که باید آن را پاس داشت و گفت: همواره باید تلاش کرد وحدت انسجام ملی را حفظ کنیم.

وی بر حفظ وحدت و انسجام به نام قرآن کریم به نام نبی اکرم (ص) تاکید کرد و افزود: انسجام و وحدت زمینه خوبی برای توسعه و پیشرفت است و کشور ما نیازمند توسعه است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۲:۲۰ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛ تشکیل کمیته حقیقت یاب تلف شدن توله یوزها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای پی بردن به دلایل تلف شدن دو توله یوزپلنگ ایران کمیته حقیقت‌یاب تشکیل داده است.

۱۲:۱۳ ورود رئیس جمهور به مهاباد

رئیس جمهور وارد مهاباد شد

۱۲:۱۳ تماس وزیر بهداشت با وزیر ورزش برای حل مشکل ورزشگاه سلماس

۱۲:۱۱ بازدید وزیر راه از کریدور بزرگراهی غرب کشور

۱۲:۱۰ وزیر بهداشت: مدافعان سلامت افتخار مبارزه با کرونا را به ارث گذاشتند

مدافعان سلامت افتخار مبارزه با کرونا را به ارث گذاشتند

یهرام عین اللهی پیش از ظهر جمعه در دیدار با خانواده شهید مدافع سلامت ولی نژاد اسد اظهار کرد: اگر امروز آزادانه در کشور مردم می‌توانند به سفر بروند و دانش آموزان در مدارس به صورت حضوری، حاضر شوند را مدیون تلاش کادر سلامت هستیم که یک لحظه استراحت نداشتند به طوری که بعضی از همکاران شهید شدند، برخی مجروح شدند و برخی کرونا را با خود به منازلشان بردند و باعث ابتلای عزیزانشان شدند منتهی از تلاش دست نکشیدند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۱:۵۰ رونمایی رئیسی از ماهواره اروم ست در ارومیه

۱۱:۴۹ وزیر راه و شهرسازی: اختصاص ۷۰ میلیارد ریال راه و حمل و نقل ریلی آذربایجان غربی

اختصاص۷۰هزار میلیارد ریال برای راه وحمل و نقل ریلی آذربایجان غربی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی هیئت دولت برای توسعه راه و حمل و نقل ریلی آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۱:۴۴ وزیر راه و شهرسازی: ساخت و بهسازی راه‌های روستایی آذربایجان غربی اولویت دارد

ساخت و بهسازی راههای روستایی آذربایجان غربی اولویت دارد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و بهسازی راههای روستایی در استان‌های کوهستانی از جمله آذربایجان غربی اولویت دارد.

رستم قاسمی صبح جمعه در در جلسه شورای راه شهرسازی آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: استان‌هایی همچون آذربایجان غربی و کردستان به لحاظ جغرافیایی در سردترین منطقه کشور قرار دارند و نوسازی و ساخت راههای روستایی این مناطق در اولویت قرار دارند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۱:۳۸ معاون وزیر آموزش و پرورش: پیگیر بازگشت تغذیه رایگان به مدارس کشور هستیم

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: پیگیر دایر شدن روند توزیع تغذیه رایگان در مدارس بخصوص مناطق محروم هستیم.

قاسم احمدی لاشکی در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه برای تغذیه رایگان دانش آموزان یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای آن در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، افزود: برای ایاب و ذهاب دانش آموزان نیز ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که لازم است از مجلس و وزارتخانه برای در نظر گرفتن این میزان اعتبار و بودجه قدردانی کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۱:۲۳ معاون رئیس جمهور: ساخت بارگاه شمس تبریز تسریع یابد

ساخت بارگاه شمس تبریزی تسریع می یابد

سیدمحمد حسینی پیش از ظهر روز جمعه در بازدید از مقبره شمس تبریزی در خوی افزود: با توجه به پیگیری‌های مستمر نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی، این بارگاه احداث و تکمیل خواهد شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۱:۱۵ بازدید رئیس جمهور از تمرچین پیرانشهر

بازدید رئیس جمهور از مرز تمرچین پیرانشهر

۱۱:۰۵ ورود وزیر آموزش و پرورش به بوکان

وزیر آموزش و پرورش در بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی به عنوان نماینده تام الاختیار دولت وارد شهرستان بوکان شد و مورد استقبال انور حبیب زاده نماینده مردم مسئولان و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

۱۱:۰۰ معاون پارلمانی رئیس جمهور وارد خوی شد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور وارد خوی شد

۱۰:۵۷ بازدید هوایی رئیس جمهور از دریاچه ارومیه

۱۰:۵۵ بازدید معاون رئیس جمهور از یک خیریه

بازدید معاون رئیس‌جمهور از موسسه خیریه مستمندان ارومیه

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پیش از ظهر جمعه در سفر به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه، از مؤسسه خیریه مستمندان ارومیه و واحدهای مختلف اشتغال و آموزش فنی حرفه‌ای بانوان دیدار و ضمن گفتگو با زنان کار آفرین و شاغل در بخش‌های مختلف این مجموعه، در جریان چالش‌های فعالیت‌های آنها قرار گرفت.

۱۰:۲۹ ورود رئیس جمهور به پیرانشهر

۱۰:۲۷ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وارد ماکو شد

۱۰:۲۰ وزیر بهداشت: بیمارستان سلماس سال آینده تکمیل می‌شود

بیمارستان سلماس سال آینده تکمیل می شود

بهرام عین اللهی صبح جمعه در بازدید از پروژه بیمارستان سلماس گفت: تلاش می‌شود تا یک سال آینده پروژه بیمارستان سلماس اتمام یابد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۰:۰۵ وزیر کشور به مقام شامخ شهدای ارومیه ادای احترام کرد

وزیر کشور به مقام شامخ شهدای ارومیه ادای احترام کرد

احمد وحیدی و هیئت همراه صبح جمعه پس از حضور در گلزار شهدای ارومیه با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده نگه داشته و بار دیگر با آرمان‌های والای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۰:۰۰ وزیر بهداشت وارد سلماس شد

وزیر بهداشت وارد شهرستان سلماس شد

وزیر بهداشت وارد سلماس شد و به شهدا ادای احترام کرد.

۹:۵۰ بازدید رئیس جمهور از پتروشیمی مهاباد

حجت الاسلام رئیسی پس از رونمایی از ماهواره اروم ست با بالگرد راهی شهرستان مهاباد شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۹:۴۶ سخنان رئیس جمهور در فرودگاه ارومیه

۹:۱۵ رئیس جمهور از دستاوردهای هوافضا در آذربایجان غربی بازدید کرد

رئیس جمهور از دستاوردهای هوافضا در آذربایجان غربی بازدید کرد

رئیس جمهور صبح جمعه از دستاوردهای هوافضا در آذربایجان غربی شامل هواپیماهای سبک و نیمه سبک ساخته شده در مراکز رشد سپاه همچنین پهباد و ماهواره‌های ساخته نوآوران ارومیه‌ای بازدید کرد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۹:۰۶ بازدید معاون رئیس جمهور از شرکت‌های دانش بنیان ارومیه

معاون رئیس جمهور از شرکت های دانش بنیان ارومیه بازدید کرد

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح جمعه در جریان سفر استانی به آذربایجان غربی، ضمن بازدید از پژوهشکده زیست فناوری و شرکت دانش بنیان پشتیبان زیست فناوری، با پزشکان و پژوهشگران این پژوهشکده گفتگو کرد و در جریان فعالیت‌های مجموعه قرار گرفت.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۸:۵۷ فیلمی از استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه ارومیه

۸:۳۸ آذربایجان غربی نمونه کاملی از فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران اسلامی است

آذربایجان غربی نمونه کاملی ازفرهنگ، تاریخ و تمدن ایران اسلامی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در بدو ورود به آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران ضمن اداری احترام به شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در استان اظهار کرد: آذربایجان غربی نمونه کاملی از مجموعه فرهنگی تاریخی و تمدنی برای مردم ایران است که تمام اقوام از ترک و سنی در کنار هم یکدیگر زندگی می‌کنند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۸:۲۲ رئیس جمهور وارد آذربایجان غربی شد

رئیس جمهور وارد آذربایجان غربی شد

صبح امروز جمعه حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در قالب بیست و یکمین سفر استانی خود وارد فرودگاه ارومیه شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی دیگر از مسئولان این استان قرار گرفت.

روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده وارد آذربایجان غربی شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.