تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 7:37
کد خبر : 5760

تدارک تلویزیون برای پوشش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر/ پخش زنده ۶۴ بازی

تدارک تلویزیون برای پوشش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر/ پخش زنده ۶۴ بازی
معاون سیما از تدارک تلویزیون برای پوشش تمام بازی‌های جام‌جهانی و پرداختن دیگر برنامه‌ها به فرامتن این رویداد خبر داد.

به گزارش نسیم صبابه نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، محسن برمهانی معاون سیما درباره پوشش بازی‌های جام جهانی قطر گفت: رسانه ملی با خرید حق پخش، ضمن پوشش ۶۴ بازی جام جهانی، با اعزام تیمی از گزارشگران، مجریان و عوامل فنی و تولیدی مخاطبان را در جریان این رویداد بزرگ قرار خواهد داد.

معاون سیما افزود: در دوره‌های گذشته ویژه‌برنامه‌های جام‌جهانی سیما محدود به شبکه‌های مربوط به همین امر بود اما وجه تمایز این دوره این است که انعکاس ابعاد دیگر جام جهانی در دستور کار دیگر شبکه‌ها و برنامه‌های عمومی سیما نیز قرار دارد.

وی از تدارک مفصل شبکه‌های سه و ورزش خبر داد و افزود: شبکه سه سیما، نیمی از جدول پخش ٢۴ ساعته خود را برای پرداختن به این رویداد بزرگ اختصاص داده است و از حوالی ظهر تا بامداد همراه علاقه‌مندان به فوتبال خواهد بود.

معاون سیما تصریح کرد: ۵۶ بازی از رقابت‌های فوتبال جام جهانی از شبکه سه سیما و ۸ بازی هم به دلیل هم زمانی از شبکه تخصصی ورزش روی آنتن خواهد رفت.

وی گفت: فارغ از نگاه ورزشی و حرفه‌ای به موضوع فوتبال و جام‌جهانی، برخی از برنامه‌سازان ما با نگاه اجتماعی، فرهنگی به این رویداد نگاه کرده‌اند که می‌توان گفت یکی از ویژگی‌های برنامه‌های سیما در این دوره از جام جهانی فوتبال است.

برمهانی گفت: در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی به فراخور موضوع و ساختار برنامه، از مجریان غیرورزشی و چهره‌های جدید استفاده شده است که البته این به معنای دور شدن از مقوله ورزش حرفه‌ای نیست. برنامه‌های ورزشی شبکه‌های یک و دو، با ویژه‌برنامه‌های خود، نگاه تخصصی و حرفه‌ای به ورزش دارند و در کنار آن شبکه‌هایی نظیر نسیم با سه برنامه، شبکه امید با دو برنامه با نگاهی خارج از بعد ورزشی و در حوزه‌هایی همچون فرهنگی – اجتماعی و … با رویکرد «فرامتن موضوع» به ابعاد مختلف رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌پردازند.

معاون سیما همچنین خاطرنشان کرد: تیم‌های مستندسازی هم در دوحه برای تهیه مستندهای روز حضور دارند که در دل برنامه‌های دیگر پخش خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.