تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1403 - 8:10
کد خبر : 18102

تحرکات انتخاباتی ۶ نامزد ریاست‌جمهوری در سه روز نخست تبلیغات

تحرکات انتخاباتی ۶ نامزد ریاست‌جمهوری در سه روز نخست تبلیغات
نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در سه روز نخست آغاز تبلیغات بیشتر وقت خود را به سروسامان دادن به امور ستادهای انتخاباتی و حضور در برنامه‌های رسانه ملی اختصاص دادند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، در سه روزی که از اعلام اسامی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گذرد، عمده فعالیت نامزدها به سروسامان دادن به ستادهای انتخاباتی و حضور در برنامه‌های رسانه ملی گذشت.

امروز نشست مسئولان ستاد انتخاباتی شهرستان‌های سعید جلیلی در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) برگزار شد، وی در این برنامه با بیان این‌که در انتخابات بحث فرد نیست، گفت: بحث یک حرکت و گفتمان و یک راه ناتمام است که شهید رییسی با قدرت شروع کرد و ما باید با قدرت ادامه دهیم. (متن خبر را اینجا بخوانید.)

امروز همچنین ستاد سعید جلیلی از پوستر انتخاباتی وی رونمایی کرد. (متن خبر را اینجا بخوانید.)

مسعود پزشکیان در واکنش به موضع گیری ها پس از اولین برنامه انتخاباتی‌اش در رسانه ملی در یک توئیت نوشت: «ما برای اداره کشور نیاز داریم صدای مردم را بشنویم، ایرادات را بپذیریم و اصلاح کنیم.»(متن خبر را اینجا بخوانید)

مصطفی پورمحمدی هم اعلام کرد صفحه پنج رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) را دنبال می کند.(متن خبر را اینجا بخوانید)

سعید جلیلی عصر چهارشنبه ـ۲۳ خرداد ماه ـ در اولین سفر انتخاباتی خود به بیرجند رفت. دیدار مردمی در هیأت ابوالفضلی (مصلی) از برنامه‌های او است.(متن خبر را اینجا بخوانید)

علیرضا زاکانی در توئیتی به ویژگی‌های و شاخص‌های دولتِ خدمت پرداخت و تاکید کرد که حکمت و خردگرایی شاخص دولت متبوعش است.(متن خبر را اینجا بخوانید)

امروز کدام نامزدها به رسانه ملی می‌روند؟
علیرضا زاکانی عصر امروز در نخستین برنامه انتخاباتی خود در برنامه صف اول شبکه خبر حاضر می شود.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی هم امروز در برنامه با مردم شبکه یک حضور پیدا می کند.

سعید جلیلی نیز در گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه های خود می پردازد.

رؤسای ستادهای انتخاباتی:

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز امروز رئیس ستاد انتخاباتی خود را مشخص کرد. وی طی حکمی محمدرضا میرشمسی را به ریاست ستاد انتخاباتی خویش برگزید. (متن خبر را اینجا بخوانید.) سایر نامزدها پیش‌تر رؤسای ستاد خود را اعلام کرده بودند. بر این اساس علی عبدالعلی‌زاده به عنوان رئیس ستاد مسعود پزشکیان، حجت‌الله ایوبی به عنوان رئیس ستاد مصطفی پورمحمدی، محسن منصوری به عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی، لطف‌الله فروزنده به عنوان رئیس ستاد علیرضا زاکانی، و علی نیکزاد به عنوان رئیس ستاد محمدباقر قالیباف معرفی شده بودند.

نامزدهای انتخابات چه شعارهایی را برگزیدند:

طی دو روز گذشته نامزدها هم‌چنین از شعارهای انتخاباتی خود رونمایی کردند. شعار نامزدها به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان: برای ایران

مصطفی پورمحمدی: دولت قرار؛ عدالت ثروت، قدرت

سعید جلیلی: یک جهان فرصت، یک ایران جهش؛ هر ایرانی یک نقش باشکوه

علیرضا زاکانی: دولت خدمت

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: دولت مردم و خانواده

محمدباقر قالیباف: خدمت و پیشرفت

مرخصی نامزدها:

از ۶ نامزد حاضر در صحنه، ۴ نفر به دلیل اشتغال در مناصب دولتی و حاکمیتی؛ به منظور انجام فعالیت‌های انتخاباتی از مسئولیت‌های خود مرخصی گرفتند؛ محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان از مجلس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از دولت، و علیرضا زاکانی از شهرداری تهران.

مردان رقابت چهاردهم در برنامه‌های رسانه ملی چه گفتند؟

قرعه نخستین برنامه تلویزیونی به نام محمدباقر قالیباف خورد و او عصر روز دوشنبه ۲۱ خرداد با حضور در برنامه صف اول به بیان روزمه‌کاری خود از ابتدای جوانی، و نیز تشریح برنامه‌های خود پرداخت. (متن خبر را اینجا بخوانید.)

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از زمان تشکیل بلدیه، من تنها مدیری هستم که ۱۲ سال شهردار تهران بوده است؛ من یک کارنامه دارم و مردم مرا با آن قضاوت کنند.

دومین برنامه به سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رسید، وی با حضور در برنامه با مردم با بیان این‌که بنگاه‌های دولتی به ویژه شرکت‌های نفت و گاز باید به مردم واگذار شود، بر لزوم جراحی نظام اداری کشور تأکید کرد. (متن خبر را اینجا بخوانید.)

آخرین برنامه روز اول هم سهم مسعود پزشکیان بود که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از عدم تغییر مسیر و برنامه خبر داد. وی با بیان این‌که برنامه‌های کلان پیش از تدوین فرآیند کارشناسی را طی کرده‌اند، گفت قرار نیست مسیر را عوض کنیم. (متن خبر را اینجا بخوانید.)

سه‌شنبه ۲۲ خرداد دومین برنامه سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روی آنتن رفت. او در برنامه صف اول احیای اخلاق در فضای سیاسی و اداری کشور را از ضروری‌ترین اقدامات برشمرد و اظهار داشت: دولت باید پاسخگو باشد و نباید وعده‌های فضایی بدهد، زیرا دعده‌های فضایی و عدم شفافیت نوعی بی‌اخلاقی با مردم است. (متن خبر را اینجا بخوانید.)

برنامه با مردم روز دوم به سعید جلیلی رسید. او در این برنامه با تأکید بر این که رئیس‌جمهور آینده حتی فرصت یک روز تردید و تأخیر ندارد، اظهار داشت: انضباط مالی اصلی‌ترین اولویت من است و با تصمیمات نقطه‌زن، راهبردی و اولویت‌دار کار خواهیم کرد و نه تصمیم‌های فرعی و نمایشی. (متن خبر را اینجا بخوانید.)

محمدباقر قالیباف نیز در دومین برنامه تبلیغاتی رسانه‌ای خود در گفت‌وگوی ویژه خبری حاضر شد و با بیان این‌که به دلیل حضورش در مجلس از محتوای برنامه هفتم توسعه اطلاع کامل دارد، به ضرورت حفظ ارزش پول ملی به عنوان اولویت دولت آینده اشاره کرد و وعده داد در دولتش حقوق حداقل‌بگیرها به اندازه افزایش تورم رشد داشته باشد. (متن خبر را اینجا بخوانید.)

در دو روز نخست علیرضا زاکانی و مصطفی پورمحمدی هیچ برنامه‌ای در رسانه ملی نداشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.