تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 8:25
کد خبر : 8256

تاکید امیرعبداللهیان بر آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه

تاکید امیرعبداللهیان بر آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه
وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه ای خود گفت:‌ بر اساس دستورات رئیس محترم جمهوری، سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای همکاری کامل با شما و ارائه کمک های لازم آمادگی دارد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه افزود: خبر حادثه تلخ زلزله در جنوب ترکیه، اینجانب، دولت و ملت ایران را بسیار متأثر و متالم کرد، این حادثه را خدمت جنابعالی، دولت و مردم عزیز جمهوری ترکیه بویژه خانواده های مصیبت دیده تسلیت می گوییم. در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ترکیه هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس دستورات رئیس محترم جمهوری، سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای همکاری کامل با شما و ارائه کمک های لازم آمادگی دارد. در همین راستا امشب تیم پزشکی و امدادی هلال احمر ایران برای کمک به نجات آسیب دیدگان وارد ترکیه می شوند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما علاوه بر مردم عزیز ترکیه، نگران وضعیت ایرانیان و دانشجویان مقیم در مناطق زلزله زده هستیم و از مساعدت شما در کمک به وضعیت آنان سپاسگزاریم.

وزیر امور خارجه برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده های مصیبت دیده صبر و بردباری و برای ملت ترکیه سربلندی و بهروزی مسألت کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفت وگو از حمایت و ابراز همدردی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، دولت و ملت ایران با رییس جمهور، دولت و ملت ترکیه قدردانی کرد.

مولود چاووش اوغلو با تشریح وضعیت زلزله کنونی و خسارات اولیه وارده، بابت آمادگی ایران برای اعزام تیم پزشکی و امدادرسانی هلال احمر تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین بر توجه دولت ترکیه به وضعیت ایرانیان و دانشجویان و همکاری با سفارت ایران در آنکارا و سرکنسولگری ایران در ارزروم برای ارائه هرگونه مساعدت به آنها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، زلزله ای به قدرت ۷.۸ ریشتر ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن ماه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان در ترکیه به ۱۵۴۱ نفر و در سوریه به ۹۱۱ نفر و شمار زخمی ها در سوریه به ۲۴۲۶ و در ترکیه به ۹۷۳۳ نفر رسیده است.

همچنین این زمین لرزه خسارت ‌زیادی به ساختمان‌ها وارد کرده و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.