تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 8:15
کد خبر : 8751

تامین ۵۰۰۰ میلیاردتومان برای پروژه های آموزشی/ساخت خوابگاه متاهلی

تامین ۵۰۰۰ میلیاردتومان برای پروژه های آموزشی/ساخت خوابگاه متاهلی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب سفرهای استانی رئیس جمهوری برای تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزشی دانشگاه ها درنظر گرفته شده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدعلی زلفی گل شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه در سفرهای استانی رئیس جمهوری برای پروژه‌های نیمه کاره دارای ردیف بودجه و پیشرفت فیزیکی بالا ردیف اعتباری درنظر گرفته شده است، افزود: بالغ برای پنج هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود ظرف دو تا سه سال آینده پروژه‌های نیمه کاره وزارت علوم تکمیل شود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای نیز اعتبارات لازم پیش بینی شده است، آموزش مهارت محور را از دستورکارهای وزارت علوم ذکر کرد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام فنی و حرفه‌ای نیز در سفرهای استانی رئیس جمهوری مدنظر قرار می‌گیرند تا با تأمین اعتبار تکمیل شوند.

وزیر علوم درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی و کمبود آن برای دانشجویان گفت: برای ساخت خوابگاه با توجه به محدودیت‌های مالی از ظرفیت قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استفاده می‌کنیم و در تأسیس و احداث خوابگاه‌های متاهلی گام‌های مؤثری برداشتیم.

زلفی گل یادآور شد: برای سال آینده و به خاطر آنکه این مسئله را به صورت جدی و زودهنگام حل کنیم، وام‌های دانشجویی و اعتبارااتی برای رهن خوابگاه‌ها درنظر گرفتیم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه تصفیه خانه ودانشکده علوم پایه دانشگاه علوم کشاورزی گفت: همچنین در شهر آمل دانشکده دامپزشکیی که خیرساخت است، را افتتاح کردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.