تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 10:45
کد خبر : 1617

تامین نیاز کشور به قلم انسولین/ رشد اشتغالزایی با تولید انسولین

تامین نیاز کشور به قلم انسولین/ رشد اشتغالزایی با تولید انسولین
یک شرکت دانش بنیان به تازگی تولید قلم و مواد دارویی انسولین را آغاز کرده و توانایی تولید ۲۰ میلیون از این محصول را برای تامین نیاز کل کشور دارد.

به گزارش نسیم صبا:عبدالرضا طبری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی نظرآباد که موفق به تولید انسولین قلمی و مواد اولیه آن شده به خبرنگار مهر گفت: این شرکت در ۳ فاز «تولید مواد اولیه بایوسیمیلار از سلول»، «تولید فرمولاسیون و تولید محصولات تزریقی درشکل های ویال و سرنگ های از پیش پر شده» و «قلم های تزریقی انسولین» فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه دو ماه است که فعالیت شرکت آغاز شده است، گفت: طی این مدت یک میلیون قلم انسولین تولید کردیم که وارد بازار شده اند.

طبری با بیان اینکه تولید قلم های انسولین پرشده در این شرکت با مواد اولیه وارداتی بوده است، گفت: در صدد هستیم که طی ۳ الی ۵ ماه آینده خط تولید مواد اولیه از سلول را راه اندازی کنیم تا به صورت صددرصدی، محصول را روانه بازار کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان افزود: کلیت فعالیت این شرکت تولید دارو و مکمل های خوراکی به صورت قرص کپسول و ساشه در حوزه های سرطان، درمان دیابت، داروهای ام اس و داروهای خاص است.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت قابلیت تولید ۳۰ میلیون قلم را در طول سال به شکل های مختلف دارد، گفت: نیاز کشور به قلم های انسولین حدوداً ۲۰ میلیون است و این شرکت توانایی تامین این میزان را دارد که این می تواند از میزان واردات به حد چشمگیری بکاهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انسولین ها از یک شرکت فرانسوی-دانمارکی وارد کشور می شود، گفت: در صورت تکمیل خطوط تولید این شرکت، امکان تامین نیاز کشور به انسولین خارجی کمتر و کمتر شود.

وی ادامه داد: اکنون ۳۰۰ نفر در این شرکت فعال هستند که در صورت راه اندازی همه فازهای تولیدی شرکت، این میزان اشتغال دو برابر می شود.

وی با اشاره به برنامه های صادراتی مواد اولیه دارویی و قلم انسولین گفت: اکنون در حال رایزنی با کشورهای جنوب شرق آسیا هستیم و برنامه داریم علاوه بر این به کشورهای همسایه و نیز افریقایی صادرات داشته باشیم.

به گفته طبری، برنامه این است که بیشتر مواد اولیه سلولی را به این کشورها صادر کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.