تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 - 22:09
کد خبر : 2115

بیش از ۹ هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند/ مدینه میزبان نخستین دعای ندبه

بیش از ۹ هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند/ مدینه میزبان نخستین دعای ندبه
رییس سازمان حج و زیارت از عزیمت بیش از ۹ هزار نفر از زائران ایرانی به سرزمین وحی تا عصر امروز- جمعه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱- خبر داد و گفت: تا ظهر امروز ۳۷ پرواز شامل حجاج و عوامل اجرایی سازمان حج و زیارت به عربستان سعودی انجام گرفته است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، سید صادق حسینی عصر جمعه- ۲۷ خردادماه ۱۴۰۱- پیش از عزیمت به مدینه منوره در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اجرایی برای حجاج امسال، گفت: با تلاش شبانه روزی مشکلی در حوزه اسکان در هتل‌ها، جداول پروازی ، حمل و نقل ، موضوعات بهداشتی مرتبط و به ویژه در خصوص صدور روادید وجود ندارد و روادید عزیزان به صورت الکترونیکی و با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه تمامی دست اندرکاران حج و زیارت و دستگاههای همکار به خوبی برای حج ۱۴۰۱ فعالیت کرده اند، گفت: با توجه به زمان بسیار اندک، اقدامات قابل توجهی به ویژه در خصوص انتقال حجاج به عربستان صورت گرفته است که از سازمان هواپیمایی کشور قدردانی می کنیم.

دست اندرکاران ذیربط بدنبال کاهش مسایل و مشکلات حجاج باشند

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اندک تاخیرهای موجود در برخی پروازهای حجاج به کشور میزبان و میانگین تاخیرها تا حدود یک ساعت، ابراز امیدواری کرد: دست اندرکاران ذیربط بدنبال کاهش مسایل و مشکلات حجاج باشند.
حسینی همچنین گزارشی از عملیات اجرایی بیان کرد و افزود: پروازهای حج امسال ابتدا از روز ۲۲ خرداد ماه به مدینه صورت گرفت و تعدادی از پروازهای نیز از شامگاه گذشته به جده اغلب شده است.
وی اضافه کرد: تا ظهر امروز جمعه ۳۷ پرواز شامل حجاج و عوامل به عربستان سعودی انجام گرفته است.

بیش از ۹ هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند/ مدینه میزبان نخستین دعای ندبه

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از ۲۲ خرداد تا ظهر امروز ۲۷ خرداد ماه حدود ۲۷ پرواز وارد مدینه منوره شده اند گفت: تعداد ۶هزار و ۹۶۲ نفر طی روزهای گذشته وارد مدینه منوره شده اند که این افراد مدینه اول محسوب می شوند.

در مجموع ۹ هزار و ۳۱۴ نفر عازم سرزمین وحی شده‌اند

وی افزود: :حدود ۸ پرواز نیز از ایران وارد فرودگاه جده شده است و زائران پس ورود و احرام بستن به سمت مکه مکرمه و زیارت کعبه معظم مشرف شده‌اند؛ تعداد زائران مدینه بعد نیز تاکنون یک هزار و ۸۸۶ نفر بوده است .
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در مجموع ۹ هزار و ۳۱۴ نفر عازم سرزمین وحی شده اند گفت: این عزیزان توسط ایران ایر به عربستان منتقل شده اند.
وی با اشاره به ایستگاه‌های پروازی و همکاری دست اندرکاران برای انتقال زائران گفت: زایران شهرهای کرمان ، تبریز، زنجان و بندرعباس به طور کامل منتقل شده اند و مشکلی دراین خصوص وجود ندارد .

رئیس سازمان حج و زیارت عازم سرزمین وحی شد

حسینی ابراز امیدواری کرد تا تمام زایران به سلامت اعزام شوند و با تندرستی و کوله باری از معنویت و اخلاق به کشور بازگردند و ما نیز خدمت رسان این عزیزان باشیم.

بیش از ۹ هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند/ مدینه میزبان نخستین دعای ندبه

رییس سازمان حج و زیارت عصر امروز جمعه با بدرقه جمعی از مسوولان حج و زیارت کشور ، تهران را به مقصد مدینه منوره ترک کرد.قرار است رییس سازمان حج و زیارت از نزدیک در جریان عملیات حج تمتع ۱۴۰۱»حضور داشته باشد.

نخستین دعای ندبه زائران ایرانی درشهر پیامبر(ص)

نخستین مراسم دعای ندبه درجوارحرم مطهر رسول مکرم اسلام(ص) و ائمه مظلوم بقیع(ع) روز جمعه با حضور زائران ایرانی برگزار شد.
این مراسم نورانی که در فضایی آکنده از معنویت با حضور گروههایی از زائران کاروان های ایرانی در یکی از هتل‌های مدینه منوره برگزار شد، حال و هوای معنوی خاصی داشت.
دراین مراسم زائران کشورمان از شهرهای مختلف با نوای حاج علی فراهانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعای پرفیض ندبه را زمزمه کردند.

بیش از ۹ هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی شدند/ مدینه میزبان نخستین دعای ندبه

جمعی از زائران قبر شریف نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه مظلوم بقیع که در این مراسم معنوی شرکت کرده بودند امشب در مسجد شجره محرم می شوند و شهر پیامبر را برای انجام مناسک حج در مکه مکرمه ترک خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.