تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 7:50
کد خبر : 2233

بزرگ‌ترین شرکت سرمایه گذاری در استان کرمان تشکیل می‌شود

بزرگ‌ترین شرکت سرمایه گذاری در استان کرمان تشکیل می‌شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از راه اندازی بزرگترین شرکت سرمایه گذاری در استان کرمان خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد رضا پور ابراهیمی در نشست با استاندار کرمان با اشاره تشکیل بزرگ‌ترین شرکت سرمایه گذاری در استان کرمان افزود: در طول یک سال و نیم گذشته تلاش‌های زیادی برای اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی و معدنی در شهرستان‌های کرمان و راور در دستور کار قرار گرفت که موفق به ایجاد ظرفیت‌های سرمایه گذاری جدید به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های کرمان و راور شدیم.

وی اظهار داشت: این نشست به منظور بررسی آخرین وضعیت طرح‌های اقتصادی شهرستان‌های کرمان و راور برگزار شده تا آخرین وضعیت طرح‌های اقتصادیِ در دست اجرا و برنامه‌های تسریع در جهت فرآیندهای عملیاتی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ظرفیت کمیسیون اقتصادی در جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی کشور و استان کرمان است و آماده هستیم براساس ظرفیت‌های موجود، کمک‌های لازم به امر توسعه در استان کرمان و به ویژه در مرکز استان و شهرستان راور را انجام دهیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: در طول یک سال و نیم گذشته تلاش‌های زیادی برای اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی و معدنی در شهرستان‌های کرمان و راور در دستور کار قرار گرفت و علی رغم تحریم‌های گسترده و محدودیت‌های تأمین مالی، به فضل الهی موفق به ایجاد ظرفیت‌های سرمایه گذاری جدید به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های کرمان و راور شدیم و این طرح‌ها در راستای تکمیل چرخه فعالیت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: ایجاد کارخانه بزرگ تولید لاستیک‌های فوق سنگین با ظرفیت ۳۰ هزار تن که در حال حاضر تمامی آنها وارداتی است، ایجاد کارخانه تولید الکترودهای گرافیتی که الکترود موردنیاز واحدهای فولادی کشور و استان را تأمین می‌کند و اکنون تماماً وارداتی است، ایجاد ظرفیت کارخانه‌های جدید فرومنگنز و فروسیلیس، ایجاد بزرگ‌ترین بندر خشک مرکز لجستیک در شهر کرمان، ایجاد بزرگ‌ترین ظرفیت تولید سل‌های خورشیدی در خاورمیانه، طرح‌های توسعه فعالیت‌های صنعت مس و ایجاد مجموعه جدید فرآوری صنعت مس در کشور از جمله طرح‌های مهم در دستور کار یک سال و نیم گذشته کمیسیون اقتصادی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: جا دارد از همکاری مدیرعامل شرکت‌های بزرگ و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی در همکاری برای عمیاتی شدن این پروژه‌ها صمیمانه تقدیر کنم.

پورابراهیمی فهرست طرح‌ها، ظرفیت‌ها و برنامه زمان بندی، آخرین وضعیت و مشکلات پیش روی طرح‌ها در سطح استانی باید با دستور استانداری و پیگیری مدیران حل شود را ارائه داد و گفت: مسائل ملی را از طریق کمیسیون حل می‌کنیم و امیدواریم با کمک سرمایه گذاران کما فی السابق کار در استان جلو برود و شاهد بهره برداری از این طرح‌ها در آینده نزدیک باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.