تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 7:11
کد خبر : 6838

برگزیدگان جشنواره تئاتر کرمان معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره تئاتر کرمان معرفی شدند
سی و چهارمین جشنواره تئاتر کرمان در حالی به کار خود پایان داد که در مراسم پایانی آن از ۳۶ برگزیده و هفت نفر از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان تجلیل شد.

به گزارش نسیم صباازایرنا سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان به عنوان یکی از باسابقه ترین جشنواره های استان از ۱۲ تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ با اجرای نمایش‌های منتخب در شهرستانه های کرمان، رفسنجان، زرند، سیرجان در موضوعات آزاد برگزار و مخاطبان این رویداد عصر یکشنبه ۲۷ آذر شاهد مراسم اختتامیه بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان گفت: جشنواره سی و چهارم در حالی برگزار شد که با وجود تبلیغات کم مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت و این نشان از علاقه مردم به هنر دارد.

به گزارش گزارش ارسالی روز دوشنبه روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی با بیان اینکه باید از دیدگاه جامعه هنری در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کرد، افزود: در اداره کل از ایده‌ها و نظرات هنرمندان در قالب‌ انجمن‌های مختلف و به صورت فردی استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های هنری و ضمن اعلام افتتاح تالار مرکزی کرمان طی روزهای آینده گفت: افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان با امکانات بی‌نظیر فضای مناسبی را برای اجرای کارهای فاخر هنری فراهم می‌کند.
روحی با بیان اینکه ارتقای جدی ظرفیت‌های فرهنگی- هنری از شاخص‌های ویژه در حوزه فرهنگی هنری است افزود: به طور قاطع می‌توان گفت تمامی امکانات برای انجام کارهای هنری در تالار مرکزی کرمان فراهم است و هیچ محدودیت فنی برای اجرای آثار هنری وجود ندارد.
وی اظهارداشت: اقدام دیگر برای ارتقای سطح تئاتر در استان حمایت ویژه از تولیدات است به طوری که معتقدیم جشنواره‌ها باید به محلی برای تقدیر از آثار تولید شده در طول سال تبدیل شوند و برای حمایت از تولیدات، برنامه‌ ویژه‌ای در حال تدوین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم با همراهی هنرمندان پس از ۲ سال از شیوع کرونا، تئاتر استان رونق ویژه‌ای بگیرد و تالار فرهنگ و هنر کرمان پس از افتتاح خالی از هنرمند و مردم نباشد.
دبیر سی و چهارمین جشنوراه تئاتر استان کرمان نیز با بیان اینکه هیات مدیره جدید انجمن آبان ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد گفت: در مدت ۱۳ ماه گذشته تاکنون ۲ جشنواره استانی و یک جشنواره ملی سردار آسمانی در کرمان برگزار شده است.
مهدی بذرافشان با اشاره به رویکرد انجمن در مشورت با هنرمندان برای برگزاری رویدادهای مختلف افزود: اولویت اصلی انجمن افتتاح دفاتر تخصصی، احیای گونه‌هایی از تئاتر که فراموش شده‌اند و تلاش برای همبستگی جامعه تئاتر است.

وی با تأکید بر اینکه شرایط برای اجرای ایده‌های برتر نمایشی در استان فراهم است، بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان به صورت متمرکز و با حضور همه گروه‌ها، موسسه ها و آموزشگاه‌های تئاتر برگزار شود.
دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان تصریح کرد: با درخواست جامعه تئاتر استان به دلیل اتفاقات اخیر کشور و به احترام شهادت دلاورانی از این سرزمین تصمیم بر این شد جشنواره سی و چهارم، طبق سال های گذشته در قالب یک رویداد تئاتری برگزار شود.
بذرافشان با بیان اینکه ۱۱۰ هنرمند در قالب هفت گروه در این جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: در آیین اختتامیه از ۳۶ نفر از برگزیدگان و هفت نفر از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان تجلیل شد.

وی گفت: اقداماتی برای تئاتردرمانی نیز انجام و همچنین تلاش‌هایی برای ارتباط بیشتر با هنرمندان معلول فراهم شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.