تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 6:04
کد خبر : 9860

برنامه نظامی ایران جنبه بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری نیست

برنامه نظامی ایران جنبه بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برنامه نظامی ایران صرفا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری که اندیشه تعرض به ایران را نداشته باشد، نیست.

به گزارش نسیم صبا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت:ناصر کنعانی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای اخلال در برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران و نیز برخی تحریم های ضدایرانی جدید این کشور اظهار داشت: تصریحات تحریک آمیز وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با برنامه نظامی ایران صرفا با هدف ادامه بازاریابی برای تسلیحات آمریکایی از طریق دامن زدن به پروژه شکست خورده ایران هراسی و اختلاف‌افکنی میان کشورهای منطقه صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برخلاف اظهارات نسنجیده وزیر خارجه رژیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی، همواره بر گفتگو، مشارکت و همکاری منطقه‌ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشورهای منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید داشته و تحولات مثبت و رو به پیشرفت در منطقه نیز در همین راستا می باشد.

کنعانی تاکید کرد: برنامه نظامی ایران صرفا جنبه دفاعی و بازدارندگی داشته و علیه هیچ کشوری که اندیشه تعرض به ایران را نداشته باشد، نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اقدامات نسنجیده و غلط رژیم آمریکا طی دهه‌ها را منبع ناامنی، بی‌ثباتی و جنگ در منطقه دانست و افزود: به نفع این کشور است که رویکردهای پراشتباه، مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه خود در مسائل کشورهای منطقه را کنار بگذارد و اجازه دهد روند تقویت ثبات و آرامش با همکاری و مشارکت کشورهای منطقه به مسیر خود ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۳۱ فروردین ماه اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا قاطعانه به اقدام برای اخلال در برنامه‌های نظامی ایران و شبکه‌های تدارکاتی آن متعهد است.

بلینکن مدعی شد برنامه دفاعی بازدارندگی ایران، خاورمیانه و فراتر از آن را بی‌ثبات می‌کند و گفت: ما به همکاری با متحدان و شرکا برای مقابله با چنین فعالیت‌هایی ادامه خواهیم داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.