تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 فروردین 1402 - 7:23
کد خبر : 9813

بررسی افزایش نجومی تعرفه گاز زمستانی در خانه ملت

بررسی افزایش نجومی تعرفه گاز زمستانی در خانه ملت
نمایندگان مردم در خانه ملت، ضمن بررسی عملکرد وزارت نفت در حوزه تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی نسبت به عدم اجرای عادلانه نظام پلکانی در تعرفه گذاری و افزایش سرسام آور قبوض گاز مردم به ویژه اقشار کم درآمد در مناطق سرسیر انتقاد کرده و بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف گاز توسط این وزارتخانه تاکید کردند.

به گزارش نسیم صبا ازپایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی مجلس شورای اسلامی روز (سه‌شنبه۲۹ فروردین ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ساعت ۹ و ۳ دقیقه و با حضور ۲۰۸ نفر از وکلای ملت جهت رسیدگی به موضوعات، طرح‌ها و لوایح مطروحه آغاز شد.

در ابتدای جلسه دکتر قالیباف در نطق پیش از دستور خود گفت: بدون شک امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد قدرت درهم کوبنده ملت ایران در مواجهه با همه تهدیدات است. امروز فرزندان ملت در ارتش جمهوری اسلامی، شعار «ارتش فدای ملت» را محقق کردند.

اولین دستور کار صحن بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی بود که مالک شریعتی نیاسر به عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به قرائت آن پرداخته و ضمن تعریف اقلیم ها و سطوح مصرف و مقایسه پلکان های اعمال شده شرکت گاز با دوره قبل، تخفیف غیرکارشناسی ۷۰٪ دولت برای برخی مصارف گاز در کشور را برای نمایندگان و مردم تبیین کرد.

در ادامه نشست جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم نیز که به منظور ارائه توضیحات پیرامون گزارش کمیسیون انرژی و عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود در تعرفه‌گذاری گاز مشترکان خانگی در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، یکی از اهداف اصلاح الگوی مصرف رفع ناترازی بین تولید و مصرف گاز دانست و گفت: نمی‌توان صرفاً الگوی مصرف گاز را بر مبنای رفتار مصرفی جامعه قرار داد.

در ادامه جلسه هادی بیگی نژاد، روح اله متفکرآزاد، سیدناصر موسوی، عبدالعلی رحیمی مظفری، رمضانعلی سنگدوینی، علی بابائی و حسین حسین زاده نیز به بیان نظرات خود پیرامون مدیرتی مصرف گاز و تعرفه قبوض پرداختند.

پس از سخنان جواد اوجی وزیر نفت و برخی نمایندگان درخصوص گزارش کمیسیون انرژی در مورد عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه تعرفه گذاری و اصلاح ساختار در صنعت گاز، گفت: پیشنهاد روشن من این است که ما مشکلات ناترازی فصلی را با ذخیره سازی حل کنیم، این مورد سال گذشته نیز مورد بحث قرار گرفت که ما حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد باید ذخیره سازی برای پیک مصرف فصلی انجام دهیم. حداقل ۱۰ درصد ذخیره سازی را انجام دهیم. اینکه می گویید قانون را عوض کنیم، درست نیست و باید برای مردم مسائل حل شود.

در ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار گرفت اما ابهامات موجود در آن موجب شد این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی کشور ارجاع شود.

نمایندگان در ادامه نشست امروز خود با تقاضای استرداد لایحه عضویت ایران در اتحادیه همکاری های تایید صلاحیت آزمایشی آسیا-اقیانوسیه به دولت جهت عضویت در اتحادیه جدیدی که در این خصوص شکل گرفته است، موافقت کردند.

جمعی از مدیران و کارشناسان حقوقی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسب ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی حاضر شده و میهمان جلسه علنی امروز بودند.

در ادامه نشست علنی مجلس با توجه به ایراداتی که شورای نگهبان به طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران وارد کرده بود، وکلای ملت به منظور تامین نظر شورای نگهبان نسبت به اصلاح ایرادات در طرح مذکور اقدام کردند.

سپس نوبت به بیان مطالبات و نکات نمایندگان در قالب نطق میان دستور رسید و بهزاد علیزاده نماینده دهلران و دره شهر، محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر و حسن محمدیاری نماینده طوالش، رضوانشهر و ماسال ناطقان میان دستور جلسه امروز بودند.

زنگ پایان نشست مجلس شورای اسلامی با اعلام علی نیکزاد ثمرین ساعت ۱۲ و ۰۶ دقیقه به صدا درآمد، نشست بعدی روز (یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.