تاریخ انتشار: شنبه 16 تیر 1403 - 7:21

رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با افزایش مشارکت حدود ۱۰ درصدی نسبت به دوره قبل به پایان رسید.

‌به گزارش نسیم صبا از مهر: مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور و نمایندگی‌های ایران در کشورهای مختلف از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد. بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.

در مرحله دوم، مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت کردند و رأی‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی انجام شد
به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: مهلت زمان اخذ رای به پایان رسید، لذا اعضای مسئول موظف هستند از افرادی که برای رای دادن در صف شعب حضور دارند، رای بگیرند و وقتی مطمئن شدند فردی برای رای دادن دیگر در شعبه نیست، شمارش آراء را آغاز کنند.

مهلت زمان اخذ رای به پایان رسید

وی افزود: بعد از شروع شمارش آرا و صورت جلسه امضا می‌شود و در نهایت به وزارت کشور اعلام می‌شود که در نهایت اخبار نهایی را اعلام می‌کنیم. البته مانند دور قبل به محض اینکه شمارش و تجمیع با تایید فرماندار و رییس هیات نظارت استانداری قرار بگیرد، شمارش آغاز می‌شود.

اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه در این مرحله دو داوطلب حضور دارند، کار شمارش آراء آسان‌تر خواهد بود و قبل از ظهر نتیجه نهایی را اعلام می‌کنیم.