تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 6:51
کد خبر : 18076

باید ارزآوران را برای کشور نگه داشت

باید ارزآوران را برای کشور نگه داشت
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تولید کنندگان و صادر کنندگان ارزآوران برای کشور هستند که باید با حمایت و تسهیل مسیر آنها را برای کشور نگهداشت.

به گزارش نسیم صبا از مهر، سید احسان اندوزی در نشست جمعی از فعالان اقتصادی اظهار کرد: مالیات عمده مسئله مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی است که تلاش ما در گمرک و اداره مالیاتی که دو رکن اصلی اقتصادی است هموار سازی مسیر برای این افراد است.

وی بیان داشت: همچنین در حوزه ماده ۱۳۲ و تبصره ۱۰۰ باید در یک فرصت مقتضی ایرادات آن شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کرد.

وزیر اقتصادی و دارایی گفت: سال گذشته بانک مرکزی در مصارف ارزی کنترل داشته است به جهت تنگناهایی که وجود داشته است که اگر بخواهیم ارزاوران کشور باقی بمانند باید اشکالات قانونی در حوزه معادلات ارزی رفع شود ونیاز به اصلاح دارد در جهت تولید کنندگان و صادر کنندگان.

وی ادامه داد: برای صنایع دستی و فرش دستباف باید مسیر صادرات را باز کرد و بازگشت ارز را برای تولید کنندگان این صنایع شکل داد.

خاندوزی افزود: بانک ملی منبع تأمین و توزیع ریال است که بخاطر محدودیت‌ها ناچار به سیاست‌های انقباضی است اما برای جایگزینی آن بازار سرمایه تعریف شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی به نقش بانک‌های خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: اگر بانک خصوصی هم بخواهد پول‌ها را از استان جمع و بیرون از استان خرج کند چه نیازی به بانک خصوصی است در این حالت باید برخوردهای جدی انضباطی با این بانک‌ها صورت بگیرد.

خاندوزی اعلام کرد: هر جا انحراف از مسیر تولید اتفاق بیفتد سخت گیری شود طوری نیست و حتی نگاه تبعیض آمیز اعمال شود بدون اشکال است اما اگر این خلق اعتبار برای تولیدکنندگان باشد که منجر به رونق اقتصادی شود نیاز به تسهیل امور و استفاده از زنجیره تولید است.

وی گفت: جایی که مشاهده شود تخصیص تسهیلات منجر به یک تأسیس و راه اندازی یک واحد تولیدی مثل گلخانه جدید می‌شود می‌توان از سرمایه در گردش در جهت افزایش تولید اقدام کرد و بانک در ارائه تسهیلات نیاید سخت گیری کند.

خاندوزی اعلام کرد: سیاست انقباضی نقدینگی باید برای تولید کنندگان واقعی برچیده شود. بیشترین مطالبه تولید کنندگان رفع موانع و سخت گیری های بانک ملی و مسئله امور مالیاتی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.