تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مهر 1401 - 14:04
کد خبر : 4819

بازدیدرئیس سازمان جهاد کشاورزی از فعالیت های کشاورزی و دامپروری بخش شهداد

بازدیدرئیس سازمان جهاد کشاورزی  از فعالیت های کشاورزی و دامپروری بخش شهداد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از فعالیت های کشاورزی و دامپروری بخش شهداد شهرستان کرمان بازدید نمود.

به گزارش نسیم صبا:دکتر خیراندیش رئیس سازمان جهادکشاورزی و همراهان عصر دیروز در ادامه سفر به بخش شهداد از فعالیت ها و سرمایه گذاریهای انجام شده بخش کشاورزی و دامپروری این منطقه ازشهرستان کرمان بازدید کردند.

در ابتدا از مجموعه کشاورزی و دامپروری ۶۰ هکتاری در روستای سالارآباد بخش شهداد بازدید شد. در این مجموعه تولیدی کشاورزی و دامپروری از واحد پرورش شترمرغ ۳۰۰ راسی که بتازگی به بهره برداری رسیده است، کشت چای ترش بعنوان یک گیاه دارویی و ادویه ای مناسب منطقه که سازگاربه شرایط آب و هوای منطقه می باشد و آبیاری تحت فشار در سطح ۵۷ هکتار که بتازگی اجرا و درحال تحویل موقت می باشد و همچنین کشت یونجه با آبیاری نوارتیپ بازدید شد.

تا کنون در این مجموعه برای اجرای طرحهای فوق مجموعا ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که میزان ۱۵میلیارد ریال از محل کمکهای بلاعوض دولتی جهت اجرای آبیاری تحت فشار می باشد.

همچنین در این بازدید بمنظور تغییر الگوی کشت منطقه با سرمایه گذار جهت احداث گلخانه مدرن و هیدروپونیک مذاکره شد.

در ادامه بازدید، بمنظور بررسی وضعیت تولید، ذخیره سازی و کیفیت خرمای سالجاری از سردخانه سه هزارتنی واقع در منطقه اندوهجرد بخش شهداد که بتازگی تکمیل و به بهره برداری رسیده است بازدید شد این واحد سردخانه در حال حاضر بطور کامل ذخیره سازی انواع ارقام خرما از جمله پیارم، مضافتی، زاهدی، مجول و…. انجام شده و حدود سه هزار تن محصول خرمای منطقه در حال نگهداری می باشد.

این مجموعه سردخانه بتازگی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه اندوهجرد تکمیل و به بهره برداری رسیده است و واحدهای سورت و بسته بندی آن نیز در حال احداث و تکمیل می باشد.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی و هیأت همراه از باغات آلوده به سوسک سرخرطومی حنایی در منطقه اندوهجرد با توجه به آلودگی تعدادی از باغات منطقه اندوهجرد به آفت قرنطینه ای سوسک سرخرطومی حنایی بازدید و از نزدیک فعالیتهای انجام شده و نحوه مبارزه با این آفت مهم و خطرناک در منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

در این بازدید مقرر شد در اولین فرصت یک مانور مبارزه با آفت و بصورت خانه به خانه با حضور مدیران و کارشناسان استان و شهرستان انجام شود لازم به ذکر است تا کنون حدود ۱۲۵ اصله درخت آلوده تیمار و مبارزه با آفت مذکور در این درختان انجام شده که در این راستا پلاستیک و قرص فستوکسین مورد نیاز توسط جهاد کشاورزی تامین شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.