تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400 - 17:30
کد خبر : 832

امیرعبداللهیان: مذاکرات هنوز به اتمام نرسیده است

امیرعبداللهیان: مذاکرات هنوز به اتمام نرسیده است
مطابق با گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس، وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون تاکید کرد که مذاکرات هنوز به اتمام نرسیده و آمریکا باید تصمیمات سخت سیاسی بگیرد.

مطابق با گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس، وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون تاکید کرد که مذاکرات هنوز به اتمام نرسیده و آمریکا باید تصمیمات سخت سیاسی بگیرد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طی گزارشی رسمی نشست امروز (۹ اسفند ماه) با وزیر امور خارجه را تشریح کرد.

در این گزارش آمده است: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در راستای وظایف نظارتی خود و به منظور بررسی گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴، نشستی فوق العاده با دعوت از حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برگزار کرد.

این نشست پنجمین جلسه کمیسیون با این موضوع در دولت سیزدهم بود که با دعوت از وزیر امور خارجه و یا معاون سیاسی این وزارتخانه برگزار شد که هدف آن شفافیت روند مذاکرات وین برای نمایندگان ملت و پیگیری تحقق اهداف و چارچوب‌های «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» است.

وزیر خارجه در این جلسه با جزئیات، تلاش‌های دولت و تیم مذاکره کننده برای حصول توافق را تشریح و تاکید کرد: مذاکرات هنوز به اتمام نرسیده و آمریکا باید تصمیم‌های سخت سیاسی بگیرد که هنوز چنین تصمیماتی را نگرفته است.

نمایندگان مجلس یازدهم با دغدغه حفظ توانمندی‌های هسته‌ای، رفع کامل تحریم‌ها و بهبود معیشت مردم، در جریان بررسی‌های خود از روند مذاکرات، تحقق هدف انتفاع اقتصادی مردم ایران از مسیر رفع تحریم‌ها را اولویت قرار داده‌اند و اظهارنظر درباره هر توافق احتمالی را با این معیار صورت خواهند داد.

بر اساس ماده ۷ قانون اقدام راهبردی، در صورت شکل گیری نهایی یک توافق، دولت می‌بایست گزارشی از تحریم‌های لغو شده به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا پس از بررسی آن در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی، امکان اجرای هرگونه محدودیت در برنامه هسته‌ای را کسب کند.

از این جهت، نمایندگان مردم ضمن تاکید بر حفظ خطوط قرمز منافع ملی در مذاکرات از جمله رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین‌های لازم و فرصت لازم برای راستی آزمایی دقیق، یادآور می‌شود که جمهوری اسلامی، در کسب منافع ملی، هیچ ضرب الاجلی را نمی‌پذیرد. ضرب الاجل واقعی برای ملت ایران، منافع ملت ایران و رفع موانع تجارت خارجی ایران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.