تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 5:11
کد خبر : 3641

امام جمعه کرمان: عدالت محوری یکی از مطالبات مردم از دولت است

امام جمعه کرمان: عدالت محوری یکی از مطالبات مردم از دولت است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی برای تبیین خدمات انجام شده دولت برای مردم است گفت: یکی از مطالبات از دولت عدالت‌محوری در عرصه‌های مختلف است تا این مهم برای مردم قابل حس باشد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به اینکه مبارزه با فساد و بستن گلوگاه‌های فساد از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت است افزود: مجموعه‌های نظارتی باید نظارت را قوی کنند و با فساد قبل از شکل‌گیری آن برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مردمی بودن سومین وظیفه دولت است و مسوولان باید به آن توجه داشته باشند گفت: دولت باید به عداوت های دشمن توجه داشته و خود را برای مبارزه با آنها آماده کند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه از خروج آمریکایی‌ها از افغانستان یک سال گذشته که در این خروج مطالب فراوانی برای تحلیگران واضح شد گفت: اول اینکه با اشغال نظامی در یک کشور نمی‌توان ماند و به اهداف از پیش تعیین شده رسید.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک عقیده پیشرو توانست در صحنه‌های مختلف پیروز شود و پیروزهایی بیشتری هر روز برای آن ثبت می‌شود.

وی در خطبه‌های اول نیز ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: مومنان در عین حال که نرم‌خو و دوراندیش هستند با اقتدار از دین دفاع می‌کنند که طبق فرمایشات امام علی(ع) این مهم از نشانه‌های تقوا است و امیدوارم همگان این نشانه‌ها را در خود داشته باشند و به آن توجه کنند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند یکی از ریشه‌های فتنه‌ در جامعه اسلامی حاکمیت هواپرستی است زیرا بعضی‌ها برای هوا و هوس خودشان خیلی حرف‌ها و شعارها می‌دهند و فتنه دیگر چهره‌سازی چهره‌های منفی است که با تبلیغات سعی در مثبت نشان دادنشان هست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فتنه‌های جامعه اسلامی نفاق است گفت: نفاق این است که مردم در جامعه اسلامی از حق فاصله بگیرند و باطل‌ها تصمیم‌ساز باشند.

وی با اشاره به اینکه وقتی جبهه حق با نفاق متوقف شود حتما قضایای مانند کربلا اتفاق می‌افتد، ادامه داد: تمام سعی جریان نفاق این است که دور رهبر جامعه را خالی کنند و سربازانش را از او بگیرند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه با وجود جریان نفاق کسی به ندای هل من ناصر ینصرونی پاسخ نمی‌دهد تاکید کرد: تاریخ برای ما درس‌ها و عبرت‌ها دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.