تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 5:27
کد خبر : 4469

امام جمعه کرمان: دشمنان از اغتشاش ناامید شدند و تحریم اقتصادی را شدت بخشیدند

امام جمعه کرمان: دشمنان از اغتشاش ناامید شدند و تحریم اقتصادی را شدت بخشیدند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: دشمنان در ادامه جنگ فرهنگی اینهمه اغتشاش و آشوب طی روزهای اخیر به پا کردند اما وقتی دیدند از این موضوع نتیجه نمی گیرند محور تحریم ها و جنگ اقتصادی را شدید کردند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی علیه کشور ما مدت‌ها آغاز شده و بعضی اوقات حملات این جنگ را می بینیم، افزود: این جنگ در سه محور سیاسی، اقتصادی و محور فرهنگی خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در محور سیاسی جنگ ترکیبی دشمن علیه کشورمان، تمامی همت دشمن این است که ما را در صحنه بین‌الملل منزوی کند و اجماع عمومی علیه کشورمان به وجود آورد، ادامه داد: در محور اقتصادی این جنگ، آمریکا و هم‌پیمانشان تلاش دارند ما را در اقتصاد نیازمند خود نگه دارند که این اتفاق را به زعم خودشان با تحریم و تنگ کردن محاصره اقتصادی انجام می‌ دهند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در محور سیاسی جنگ دشمنان علیه کشورمان برای مقابله، افسران دیپلماسی باید فعال و در داخل خواص و نخبگان نیز صاحب تحلیل باشند تصریح کرد: در بخش اقتصادی سرمایه‌گذاران و مهندسین محور اقتصادی، جنگ را جدی بگیرند.
وی تصریح کرد: جنگ فرهنگی خطرناک ترین جنگ است که نمونه آن را در روزهای اخیر دیدید که از یک بحث ارزشی وارد یک ماجرا شدند و صحنه ای را درست کردند و اینهمه اغتشاش و آشوب به وجود آوردند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در موضوع اغتشاشات اخیر بعضی ها ممکن است گول خورده باشند که اگر اینگونه باشد باید برگردند، افزود: اما افرادی سردمدار این اغتشات بودند که باید با آنان برخورد جدی شود زیرا این افراد دنبال ضربه زدن هستند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهید این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانید کشور به استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی نیاز دارد.
امام جمعه کرمان همچنین ضمن تشکر از نیروی انتظامی گفت: این نیرو در عین اقتدار مظلوم واقع شد و دیدید که این نیرو چه خدمتی برای تامین امنیت مردم می کند اما فتنه گران چگونه به این نیروهای خدوم حمله می کنند که در این راستا از فرماندهان و نیروهای عملیاتی نیروی انتظامی کمال تشکر را داریم.
وی همچنین با اشاره به هفته وقف تصریح کرد: وقف یک حکم مسلم دینی و الهی اما با کمال تاسف موضوع وقف دچار مشکلاتی است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در کنار زحمات مجموعه ای که در حوزه وقف کار می کنند وقف چند مشکل جدی دارد، اولین مشکل این است که در افکار عمومی توجه لازم به وقف نمی شود از این رو همه باید مدافع وقف باشند.

وی با اشاره به اینکه دفاع از وقف وظیفه دینی است و با وقف بخش قابل توجهی از مشکلات اجتماعی حل می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌ها نیز باید بحث وقف را با وسواس و حساسیت رسیدگی کنند زیرا گاهی اوقات پرونده‌های وقف طولانی و حق وقف تضییع می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.