تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 - 5:53
کد خبر : 5074

امام جمعه کرمان: ارائه تحلیل صحیح در مورد مسائل روز به جامعه ضروری است

امام جمعه کرمان: ارائه تحلیل صحیح در مورد مسائل روز به جامعه ضروری است
امام جمعه کرمان با اشاره به حوادث اخیر گفت: ارائه تحلیل صحیح به جامعه و نسل جوان بسیار مهم است.

به گزارش نسیم صبا از مهر حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: انسان‌ها باید در خلوت و جلوت خداوند را ناظر بدانند و تقوای الهی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه انبیای الهی راه درست را به انسان‌ها نشان می‌دهند و افراد در انتخاب مسیر مختار هستند، افزود: براین اساس دو مسیر حق و باطل در جلوی دیده گان ما قرار دارد، در مسیر حق باید از ذات اقدس الهی تبعیت کرد در غیر این صورت باید در مسیر باطل و خدایان متعدد حرکت کرد.

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که برای انتخاب مسیر الهی باید شناخت لازم حاصل شود که بر این اساس سه روش وجود دارد، عنوان کرد: یکی شیوه استدلال و عقلانیت است که باید اقناع فکری حاصل شود، فطرت و وجدان راه دوم شناخت الهی است که فارغ از عقل و برهان است و راه سوم از طریق وحی و تعلیمات الهی است که خداوند هر سه مسیر را برای بندگان تأمین کرده است‌.

وی با اشاره به اینکه انسان با اختیار می‌تواند مسیر خود را انتخاب کند، خاطرنشان کرد: راه حق ممکن است رونق زیادی نداشته باشد و تعداد آنها زیاد نباشد اما طبق فرامین الهی، مؤمنان اصلاً نباید نگران تعداد کم پیروان باشند چراکه دست حق همراه آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن تسلیت شهادت سید مصطفی خمینی و رحلت آیت الله مهدوی کنی، افزود: یکی از بحث‌های بسیار مهم در یکی دو قرن اخیر توسط استکبار، از بین بردن استقلال کشورها بخصوص امت اسلامی است و این کشورهای مستکبر به دنبال حفظ منافع خود هستند که جریان کاپیتولاسیون یکی از این مصادیق است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ معاصر ایران همواره علما به دنبال حفظ استقلال و آگاهی بخشی به مردم بودند، تصریح کرد: پس از انقلاب تیز حضرت امام (ره) به دنبال بسیج مسئولین بود تا استقلال کشور را حفظ کنند تا در امور کشور ما دخالت نکنند لذا استکبار همیشه به دنبال نفوذ و تضعیف کشور است که اولین تدبیر آنها، جنگ تحمیلی بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که جنگ تحمیلی برای دشمنان فرسایشی شد و از طرف دیگر انسان‌های بزرگی را تربیت کرد، عنوان کرد: در چنین شرایطی دشمن به دنبال آتش بس بودند لذا پس از پایان جنگ به دنبال حربه بعدی یعنی جنگ اقتصادی بودند و تحریم‌های شدیدی را اعمال کردند در این میان برخی مسئولین در خنثی کردن تحریم‌ها خوب عمل نکردند اما در مجموع انقلاب دست برتر را داشت.

وی با اشاره به اینکه در دولت جدید دشمنان ناامیدی بیشتری دارند، تصریح کرد: در ادامه دشمنان جنگ نرم و فرهنگی را همه جانبه آغاز کردند، این، بسیار جنگ خطرناکی است که به دنبال تحقق دو امر هستند که یکی غوغا سالاری علیه مسئولین بود که صدای آنها به جایی نرسد و دیگری ایجاد بدبینی علیه مسئولین در میان افکار عمومی است.

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که در این مبارزه اولین راه مبارزه علیه فتنه‌ها و اغتشاشات، همراهی و همدلی است، بیان داشت: همدلی به معنای حفظ منافع مشترک جامعه اسلامی است، بصیرت، آگاهی و تحلیل درست در جریانات مختلف بسیار مهم است همچنین تقویت گفتمان مقاومت در مقابل جریان سازش نیز بسیار مهم است‌.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.