تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مهر 1401 - 8:34
کد خبر : 5023

الجزیره مدعی نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره پهپادهای ایران شد

الجزیره مدعی نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره پهپادهای ایران شد
شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی بررسی موضوع ادعایی ارسال پهپادهای ایران به روسیه در نشست غیرعلنی شورای امنیت شد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، شبکه خبری الجزیره مدعی برگزاری نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ارسال ادعایی پهپادهای ایران به روسیه شد.

بر اساس این گزارش، شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که موضوع ادعایی ارسال پهپادهای ایران به روسیه روز چهارشنبه در نشست غیرعلنی شورای امنیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

الجزیره افزود که آمریکا، انگلیس و فرانسه موضوع ادعایی استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین را مطرح خواهند کرد.

این در حالی است که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اخبار منتشر شده در هفته‌های اخیر و نیز موضع برخی مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.

وی افزود: ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بی‌طرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف، به دور از خشونت، اعلام کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در این راستا، طی ماه‌های گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس‌ها و دیدارهای متعدد خود با همتایان روس و اوکراینی، همواره بر لزوم حل اختلافات به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفتگو، تصریح و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به این روند، اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این ادعاهای بی اساس که بر پایه اطلاعات غلط و مفروضات مغرضانه مطرح می‌شود را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند دستگاه‌های رسانه‌ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد و از همین رو آمادگی کشورمان را برای گفتگو و مذاکره با اوکراین جهت رفع این اتهامات اعلام کرد.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دولت روسیه هم گزارش‌ها و ادعاهای رسانه‌ها و مقامات آمریکا و اروپا درباره حضور پهپادهای انتحاری ایران در جنگ اوکراین را رد کرد و گفت مسکو اطلاعی درباره استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند، تأکید کرد: خیر، ما اطلاعاتی در این‌باره نداریم… هنگام حمله موشکی و پهپادی به شهرهای اوکراین، از تسلیحات روسی و با نشان‌ها و اسم‌های روسی استفاده می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.