تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401 - 6:15
کد خبر : 8505

افزایش سودآوری شرکت‌های خودروساز با انتشار اوراق سلف موازی

افزایش سودآوری شرکت‌های خودروساز با انتشار اوراق سلف موازی
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتشار اوراق سلف موازی خودرو به مرور زمان می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌های تولید موجب افزایش سودآوری خودروسازان شود.

به گزارش ایرنا از سازمان بورس، “محمد خبری‌زاد” در رابطه با مزایای انتشار اوراق سلف موازی خودرو بر روند تولیدات این صنعت، اظهارکرد: عرضه اوراق سلف موازی خودرو یکی از روش‌هایی است که خودروسازان به واسطه آن می‌توانند یکی از چالش‌های اساسی در بحث تامین مالی را برطرف کنند.

وی افزود: اوراق سلف موازی خودرو به مرور زمان می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌های تولید موجب افزایش سودآوری این شرکت ها شود.

خبری زاد بیان کرد: تامین مالی در صنعت خودرو همواره و مخصوصا در شرایط موجود اقتصادی و تنگناهای اعتباری داخلی و بین المللی، یکی از دغدغه های اصلی نهادهای سیاست گذار و اجرایی کشور و شرکت های خودروسازی بوده، انتشار اوراق سلف موازی خودرو به سبب تسریع بخشی در فرآیند تامین مالی به مرور زمان بر روند تولیدات نیز اثر مثبت خواهد داشت.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: با افزایش عرضه اوراق سلف موازی خودرو و بهره‌گیری سایر خودروسازان از این اوراق زیان دهی آنها به مرور کاهش خواهد یافت.

وی در پایان بیان کرد: عرضه انتشار اوراق سلف موازی خودرو در بورس کالا به سبب مکانیزم‌های در نظر گرفته شده ، سرمایه سرمایه‌گذاران را به صورت مستقیم وارد چرخه تولید می‌کند که خود این مسئله می تواند یه مسئله مهم در صنعت خودسازی به حساب آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.