تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 7:34
کد خبر : 10084

افزایش سطح روابط ایران و ازبکستان با اجرای توافقنامه‌ها

افزایش سطح روابط ایران و ازبکستان با اجرای توافقنامه‌ها
رئیس جمهور گفت: ۱۸ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده که تسریع در اجرایی شدن آن‌ها سطح روابط را به شدت افزایش خواهد داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز شنبه (۱۶ اردیبهشت) در دیدار نورالدین جان اسماعیل‌اف رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان، گفت: ۱۸ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان به امضا رسیده که تسریع در اجرایی شدن آن‌ها سطح روابط را به شدت افزایش خواهد داد.

رئیس جمهور در ادامه افزود: تبادل تجربیات میان مجالس ایران و ازبکستان گامی مؤثر و مثبت در جهت توسعه روابط میان دو کشور خواهد بود.

رئیسی اشتراکات تمدنی و فرهنگی میان ایران و ازبکستان را زمینه مناسبی برای گسترش و ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی دانست و اظهار داشت: اگر چه رشد روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ازبکستان در سال گذشته وضعیت را نسبت به قبل متفاوت کرده، اما ظرفیت‌های موجود در دو کشور ایجاب می‌کند برای ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو طرف، تلاش مضاعف داشته باشیم.

نورالدین جان اسماعیل‌اف رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان نیز در این دیدار با تمجید از سیاست خارجی حجت الاسلام رئیسی در اولویت‌دهی به توسعه روابط با همسایگان، گفت: در ازبکستان نیز منطبق با این سیاست اصولی، در جریان اصلاح قانون اساسی، توسعه روابط با همسایگان در اولویت قرار گرفته است.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان با بیان اینکه پارلمان‌های دو کشور باید در توسعه همکاری‌های دولت‌ها نقش مؤثری ایفا کنند، تصریح کرد: اطمینان می‌دهم پارلمان ازبکستان همه امکانات و ظرفیت‌های خود را در راستای اجرایی شدن توافقات میان دو کشور به کار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.