تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 7:15
کد خبر : 10064

افتخارات و موفقیت‌های ارتش نتیجه تلاش‌های تربیتی و آموزشی است

افتخارات و موفقیت‌های ارتش نتیجه تلاش‌های تربیتی و آموزشی است
فرمانده کل ارتش گفت: همه افتخارات و موفقیت هایی که ارتش به دست آورده نتیجه و پیامد تلاش های تربیتی و آموزشی است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در چهارمین همایش سراسری تجلیل از اساتید و معلمان برتر آجا که صبح روز (شنبه) در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و به صورت وبیناری در ۳۰ یگان آجا در سراسر کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر معلمان با ایشان خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال از شهادت شهید استاد مطهری می‌گذرد ولی ایشان توصیه کردند که بروید و آثار استاد مطهری را مطالعه کنید. این فرمایشات معظم له یعنی نه تنها آثار استاد مطهری قدیمی نشده بلکه هنوز به‌روز بوده، همان حلاوت و تازگی را دارد و می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه گفت: همه ما قبول داریم که تربیت و آموزش بستر و سازنده رفتارهاست، بنابراین همه افتخارات و موفقیت‌هایی که ارتش به دست آورده نتیجه و پیامد تلاش‌های تربیتی و آموزشی است.

وی افزود: اما آنچه که انجام شده و انجام می‌شود، تمام توان و ظرفیت ارتش نیست، ارتش قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی دارد که می‌تواند جایگاه او را بسیار بالاتر از این جایی که امروز قرار دارد ببرد و برای به‌روز بودن و برای اطمینان از موفقیت قطعی در انجام مأموریت، باید به جایگاه لازم و در شأن ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه شما انتظار دارید همرزمانی مؤمن، بصیر، انقلابی، مردمی، باسواد، ماهر، کاربلد، کارآمد، آماده، پا در رکاب، دارای اشراف به وظیفه و حیطه عمل داشته باشید؛ همه اینها در بستر تربیت و آموزش به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه تربیت و آموزش منحصر در کلاس و کارگاه آموزشی هم نیست، البته اصل و اساس و مهم‌ترینش آنجاست، همه ما در آن واحد معلم و شاگرد هستیم، اظهار داشت: ارتش سازمانی است که همه اوقات و همه مکان‌هایش کلاس آموزشی است و بر اساس یک سازمان یادگیرنده طراحی شده است. اما همین یادگیرندگی هم، هنوز همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را نشان نداده است.

امیر سرلشکر موسوی اضافه کرد: در سازمان ارتش چرخه یادگیرندگی آنگاه کامل می‌شود که همه افراد، اجزا و نظام‌ها معطوف به اثربخشی شوند. این حرفی که می‌زنیم، رفتاری که داریم، متنی که می‌نویسیم، کتابی که توصیه به مطالعه می‌کنیم و تمرینی را که انجام می‌دهیم، نتیجه‌اش روی زمین چیست؟ این فردی که تربیت می‌کنیم این آموزشی که می‌دهیم نتیجه‌اش با آن انتظاری که از ارتش و آحاد کارکنان ارتش داریم آیا تطابق دارد؟

وی گفت: برای رسیدن به اهداف آموزشی، در همه جای ارتش باید بهترین‌ها برای مراکز و کادر آموزشی انتخاب شوند، یعنی مراکز آموزشی جای افرادی است که بهترین هستند، البته ممکن است فردی بهترین باشد اما در عملیات یا جای دیگری بوده ولی آموزشی نباشد. رفتار همه مسئولان ارتش، اعم از رفتار معنوی و مادی هم باید بر این مبنا باشد، هم مزایای مادی هم توجه معنوی.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: برای همه، خدمت کردن در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها باید افتخار و امتیاز باشد، فرمانده کل ارتش باید افتخار کند که بعد از خاتمه مدت فرماندهی یک صندلی برای معلمی در دافوس یا در دانشگاه داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.