تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 8:32
کد خبر : 8199

اعمال نظارت های جدی بر زندان ها از سوی معاونت قضایی قوه قضاییه

اعمال نظارت های جدی بر زندان ها از سوی معاونت قضایی قوه قضاییه
اقتدار و قاطعیت ریاست قوه قضاییه در کنار مشی پدرانه ایشان برای مساعدت به متهمان و محکومان نادم

به گزارش نسیم صبا:معاون قضایی قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که ریاست قوه قضاییه در کنار اقتدار، قاطعیت و صلابت ، مشی کریمانه و پدرانه ای در رابطه با محکومان و متهمان پرونده های قضایی دارند، گفت: ریاست محترم قوه قضاییه با تدابیر حکیمانه و مشی کریمانه در آستانه فرارسیدن ایام الله دهه فجر و اعیاد رجبیه دریچه ای از عفو و رافت را به روی محکومان و متهمان نادم گشود و انشاالله در صورت موافقت مقام معظم رهبری و عفو معظم له شاهد خوشحالی جمع کثیری از خانواده ها خواهیم بود که به نحوی برای آنان مشکلات قضایی درست شده است.

حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در سفر به استان کرمان ضمن حضور در بیت الزهرا (س) (موقوفه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) با اشاره به اعمال نظارت های جدی بر زندان ها از سوی دفتر کل عفو و بخشودگی معاونت قضایی قوه قضاییه، گفت: در این بازدیدها به نحوی اقدام می شود که پرونده مددجویانی که زبان و قلم لازم برای پیگیری درخواست های خود را ندارند، بررسی شده و از تاسیسات حقوقی و قانونی موجود برای حل مشکلات آنها استفاده شود.

وی به اهداف سفر خود به استان کرمان اشاره و بیان کرد: به منظور جلوگیری از صدور احکام مخدوش باید جلسات مستمری با همکاران قضایی داشته باشیم و نظرات ریاست قوه قضاییه را به آنها اعلام کنیم که بخشی از سفر امروز به استان کرمان، در این راستا انجام شده است.

……………………………………

معاون قضایی قوه قضاییه به تلاش ویژه این قوه برای حفظ سرمایه های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نگاه قوه قضاییه در حال حاضر مبتنی بر رافت اسلامی با متهمان و محکومان نادم است که این اقدام در قالب یک چارچوب مشخص دنبال می شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: بر مبنای نگاه متعالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رافت اسلامی برای متهمان و محکومان نادم در قالب عفو محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: نگاه جدید برای کمک به آزادی متهمان و محکومان نادم، دریچه ای به سوی افرادی است حضور آنها در جامعه مخل امنیت نخواهد بود و به دلیل آنکه فریب خوده بودند، اقداماتی را انجام داده اند که این افراد در هر مرحله ای که احساس ندامت کنند، باید به آنها کمک شود.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: تحقق رافت اسلامی برای متهمان و محکومان نادم در مبنای چارچوب های قانونی و مشخص شده، دردست پیگیری است که در صورت تحقق، در عرصه بین المللی دشمن را خلع سلاح خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که در حوزه مهریه نیز بر مبنای ساز وکارهای موجود می توان شرایط را به شکل بهتری مدیریت کرد تا از ورود افراد به زندان ها به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که بخشی از مشکلات موجود در حوزه مهریه نیاز به اصلاح قوانین موجود دارد، اظهارداشت: ریاست قوه قضاییه بر مبنای آسیب شناسی روندهای موجود درصدد انجام اصلاحات قانونی هستند و البته در این زمینه تغییر فرهنگ و نگاه خانواده ها به موضوع مهریه نیز باید مد نظر قرار گیرد.

معاون قضایی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: لازم است که پرونده های مددجویان مربوط به مهریه که در زندانها حضور دارند، در اسرع وقت از سوی روسای دادگستری ها مورد بازنگری قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی در پاسخ به درخواست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان برای ساماندهی مساله حاشیه نشینی نیز گفت: حاشیه نشینی در بسیاری از جاها معلول عوامل مختلفی است که باید در مرحله نخست به این موارد توجه لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که حاشیه نشینی جرم زا است، تصریح کرد: بخشی از حاشیه نشینی به مشکلات اقتصادی بر می گردد‌ و بخشی نیز ناشی از عدم اجرای تکالیف قانونی دستگاه ها از جمله شهرداری ها است.

معاون قضایی قوه قضاییه تاکید کرد: معتقدم در حوزه املاک و اراضی با قوانین موجود نیز می توان به شکل بهتری امور را مدیریت و ساماندهی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی بر رفع مشکلات حوزه کارشناسی نیز تاکید کرد و حل مشکلات موجود در تعیین تکلیف اماکن موقوفه در تعامل بین ائمه جمعه و روسای دادگستری ها را نیز خواستار شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در سخنانی از پشتیبانی های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضایی استان تقدیر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.