تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 8:30
کد خبر : 5522

استاندار کرمان از مجتمع مرغ اجداد کرمان ومجتمع گاوداری پرواز بازدید کرد

استاندار کرمان از  مجتمع مرغ اجداد کرمان ومجتمع  گاوداری پرواز بازدید کرد
این گاوداری که در کیلومتر 10 جاده جوپار کرمان قرار دارد، متعلق به 5 برادر و در مجموع 3000 راس گاو که قریب به 1000 راس آن مولد بوده به تولید شیر و گوشت پرداخته و روزانه قریب به 25 تا30 تن شیر تولید می نمایند.

به گزارش نسیم صبا:، استاندار کرمان، معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان و دیگر مدیران سازمان از مجتمع مرغ اجداد کرمان و مجتمع گاوداری پرواز برادران عابدی بازدید و از نزدیک در جریان فعالیتها و مشکلات موجود در این حوزه قرار گرفتند..
این گاوداری از ۱۵ سال پیش کار خود را به صورت سنتی با ۴۰ گاو شروع و هم اکنون قریب به ۳۰۰۰ راس گاو در گاوداری خود نگهداری می کند که به دلیل کمبود فضا و بعضی از مسائل بهداشتی نیاز به جایگزینی گاوداری خود به یک فضای مناسب تر می باشد.

در این دیدار استاندار کرمان گفت: از آنجا که صنعت دامپروری در اقتصاد استان حائز اهمیت است، تلاش می کنیم به دنبال حل مشکلات و چالش های صنعت دامپروری باشیم و نه تنها مشکل ایشان بلکه مشکل دامدارن منطقه نیز در دستور کار قرار گیرد.


اسماعیلی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: مجتمع مرغ اجداد کرمان یکی از چهار مجتمع مرغ اجداد کشور است و تنها واحد جنوب شرق است.

وی افزود:این مجتمع از سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و فعالیت خود را با ظرفیت ۳۹۰۰۰ قطعه خط D شروع کرد و درسال ۱۳۸۵ با مجوز توسعه به ۷۵۰۰۰ قطعه خط D و ۱۵۰۰۰۰ قطعه کل خطوط افزایش پیدا کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این مجتمع هم اکنون به صورت فول ظرفیت برابر ظرفیت اسمی فعال می باشدو تقاضای مساعدت در افزایش ظرفیت ۲۵۰۰۰ قطعه دیگر را دارد.

دکتر فداکار استاندار کرمان در این بازدید گفت: تامین امنیت غذایی از الویت ویژه ای برخوردار می باشد و در این راستا دولت از تولید کنندگان با تمام توان حمایت می نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.