تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 شهریور 1401 - 8:56
کد خبر : 4332

از اثرگذاری تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر روابط دو کشور جلوگیری شود

از اثرگذاری تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر روابط دو کشور جلوگیری شود
رئیس جمهور گفت: با توجه به سوابق طولانی همکاری‌های ایران و ژاپن، ضروری است با یافتن راه‌های ابتکاری از اثرگذاری تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا بر روابط دو کشور جلوگیری شود.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی در دیدار فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن که در محل اقامت رئیس‌جمهور انجام شد، روابط دو کشور را دوستانه و دیرینه خواند و تأکید کرد: ضروری است با یافتن راه‌های ابتکاری از اثرگذاری تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا بر روابط دو کشور جلوگیری کنیم.

رئیسی با گرامیداشت یاد نخست‌وزیر سابق و فقید ژاپن آبه شینزو که تلاش و علاقه زیادی برای افزایش همکاری‌های دو کشور داشت، گفت: ارتباطات اقتصادی و تجاری ایران با بسیاری از کشورهای دنیا در حال توسعه است و با توجه به سوابق طولانی همکاری‌های ایران و ژاپن و زمینه‌های متعدد همکاری از جمله در توسعه بندر چابهار و همچنین همکاری‌های مربوط به بخش سلامت و محیط زیست، این روابط می‌تواند به شکل روزافزون تقویت شود.

رئیس جمهور با اشاره به خروج آمریکا از برجام که مورد سرزنش همه دنیا قرار گرفت، سخن جمهوری اسلامی در موضوع هسته‌ای را منطقی و کاملاً قابل دفاع برشمرد و افزود: ما برای دستیابی به یک توافق عادلانه آماده هستیم و تأکید داریم با توجه به سابقه منفی آمریکا، ضروری است تضمین‌هایی اخذ شود که از تکرار آن تجربه تلخ جلوگیری کند.
دکتر رئیسی، ارتباطات و گفتگوهای منطقه‌ای ایران را رو به پیشرفت دانست و گفت: لازمه موفقیت این گفتگوها دخالت نکردن بیگانگان در مسائل منطقه و واگذار کردن مسائل کشورهای منطقه به خود آنها است.

در این دیدار فویو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن نیز با ابراز خرسندی از این ملاقات و یادآوری خاطرات خوب خود از سفر به ایران در سال‌های گذشته، به همکاری‌های جاری دو کشور در بخش‌های سلامت، آب، محیط زیست و پیشگیری از بحران اشاره کرد و گفت: آماده افزایش همکاری‌ها با ایران در بخش‌های مختلف هستیم و به تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق هسته‌ای احترام می‌گذاریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.