تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 7:46
کد خبر : 10096

از آغاز بکار دولت سیزدهم تحقق گردید؛ بیش از ۴۷ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت مایع

از آغاز بکار دولت سیزدهم تحقق گردید؛ بیش از ۴۷ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت مایع
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: با توجه به تلاش های گسترده در راستای توسعه گازرسانی به استان کرمان علی الخصوص حوزه صنایع استان در سال گذشته، بیش از 47 میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی شده است.

به گزارش نسیم صبا: منوچهر فلاح در تشریح این خبر گفت: میزان سوخت مایع صرفه جویی شده بطور میانگین در هر فصل از سال ۱۴۰۱ برابر با ۸/۷ میلیون لیتر بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه اکنون در استان کرمان بیش از ۷۶۹ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، عمومی، تجاری و صنعتی از گاز طبیعی بهره مند هستند، افزود: بدون شک هدف ما در سال ۱۴۰۲ همچون سنوات گذشته تداوم گازرسانی به بخش های مزبور مخصوصا بخش صنعتی و به دنبال آن صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت مایع است.
وی با اشاره به همسایگی استان کرمان با استان های مرزی کشور ادامه داد: با توجه به این موضوع بحث صرفه جویی در مصرف سوخت مایع در راستای پیشگیری از پدیده مذموم قاچاق سوخت در این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و شایان ذکر است ۹۶% از حجم کل سوخت مایع صرفه جویی شده استان تنها در بازه زمانی ۵ ساله اخیر صورت پذیرفته است.
فلاح ارزان بودن مصرف گاز طبیعی را نسبت به سوخت مایع، کاهش هزینه های حمل و نقل، کاهش اثرات تخریب زیست محیطی و امنیت جاده ها را از مزایای توسعه شبکه گاز طبیعی برشمرد و گفت: جای افتخار است که توانسته ایم با جایگزین کردن این نعمت الهی به جای سوخت مایع، شاهد کاهش مصرف فرآورده های نفتی در استان کرمان و کشور باشیم.

تهیه و تنظیم : رضا محکم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.